aangehouden

een vraag
Topic Starter

aangehouden

#1 , 05 jul 2012 20:37

hallo allemaal;
Ik heb een vraagje. Hopelijk kunnen jullie me helpen? Mijn man is aangehouden . om een verhaal kort te maken, hij gaf enkele mensen een lift en die mensen hadden blijkbaar andere plannen .. ze gingen een drugsdeal afsluiten ( wat mijn man niet wist). Maar omdat de hoofdverdachten ( die ook bekend hebben) in mijn man zijn wagen zijn gearresteerd vermoeden ze dat mijn man op de hoogte was van die feiten. Nadat ze onze woning doorzocht hadden en dus niets hebben gevonden , zit hij nog steeds in de gevangenis ( sinds 2weken) . De mensen die hij dus vervoerde hebben ook bekent en verklaart dat mijn man echt van niets wist . Toch heeft de raadkamer zijn aanhouding met een maand verlengt in het belang van het onderzoek ..ik weet dat hij onschuldig is , graag zou ik willen weten hoeveel keer ze het kunne uitstellen of staat er een termijn op tegen wanneer zo 'n onderzoek moet afgerond zijn?. oh jah, hij heeft ook geen strafblad en een job.

Ik dank jullie alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2012 23:40

Raadkamer beslist in principe per maand.
Onderzoeksrechter voert het onderzoek
Normaal kan zijn advocaat het dossier (al zeker het relevant gedeelte voor uw echtgenoot) gaan raadplegen.
Beroep in te stellen bij Kamer van inbeschuldigingstelling.
Om het gemakkelijk te maken wat algemene uitleg :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raadkamer" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamer_van_ ... ngstelling" onclick="window.open(this.href);return false;.

Normaal zou men toch al wat info hebben ....
Enkele mensen een lift????

een vraag
Topic Starter

#3 , 06 jul 2012 11:38

dank u voor u reactie. Ik heb net zijn advocaat gecontacteerd en blijkbaar beslist de raadkamer aan de hand van 4 punten. is hij vlugtgevaarlijk,..... en in het belang van het onderzoek. Bij mijn man was het in het belang van het onderzoek. Ja hij gaf 3 mensen een lift , ze hadden gelogen over de eigenlijke redenen. mijn man zag er geen porbleem van in omdat hij die dag niet moest werken en ze hadden zijne tank betaald. Ik moet wel zeggen dat die mensen , dat hij die kende.. geen vrienden maar dus kennissen; Er zit niks anders op dan afwachten vrees ik . Het is wel hard hoor;

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2012 15:59

Ik begrijp iets niet goed: waarom pakt de politie mensen op die ONDERWEG (= in de wagen opgepakt) zijn naar een drugsdeal, ipv ze op HETERDAAD te betrappen? Wat is de eigenlijke reden om die personen op te pakken? Onderweg zijn naar ergens is niet strafbaar. Er valt ook niet te bewijzen dat ze onderweg waren naar een drugsdeal.

Ik heb het vermoeden dat we niet alles te horen krijgen in dit verhaal, waardoor advies geven moeilijk wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

een vraag
Topic Starter

#5 , 08 jul 2012 11:28

Hij is vrijgelaten ondertussen dank u wel .. TOm ik heb me verkeerd uitgedrukt..; hij heeft die personen afgezet .. en mijn man was gaan tanken .. die mannen zijn op heterdaad betrapt .. mijn man is verder aangehouden( hij was al terug opweg naar huis) toch bedankt! Ik heb wel alles verteld hoor, want als ik dit niet zo doen, dan zou ik tochook geen correcte info kunnen verkrijgen van jullie, toch ? toch bedankt hihihi....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”