Stel dat ik nu terug begin te werken na werkloosheid en bv. enkele maanden werk en enkele maanden werkloos ben binnen 1 jaar;
vanaf wanneer wordt er dan niet meer naar de periode gekeken toen ik vroeger werkte voor de opbouw van mijn pensioenrechten ?
Is er - ik zeg maar iets - bv. een regel die zegt dat vanaf als je 3 maanden hebt gewerkt binnen 1 jaar, er niet meer gekeken wordt naar die periode van vroeger toen ik werkte, maar wel naar de inkomsten van mijn huidige jaar voor de opbouw van pensioenrechten ?
En verder:
Ik zou 19 uur (deeltijds) willen werken in een WEP+ (werkervaringsproject) regime.
Hoe zit het met de opbouw van mijn pensioenrechten tijdens en na de wepperiode (als ik daarna terug werkloos zou zijn) ?
Wordt de wep periode voor het pensioen bv. maar beschouwd als een periode waarbij ik deeltijds werkte of wordt dit toch gelijkgesteld met voltijds ?
En wat na de wepperiode als ik dan terug werkloos ben ? wordt er dan gezegd, ja, die persoon heeft maar deeltijds gewerkt het laatste jaar dus
nu gaan we voor zijn pensioen ook verder alles als deeltijds beschouwen ?
Alvast bednakt !!