Pensioenrechten bij afwisselend werken en deeltijds werken

lucas123
Topic Starter

Pensioenrechten bij afwisselend werken en deeltijds werken

#1 , 03 jul 2012 12:33

Stel dat ik nu terug begin te werken na werkloosheid en bv. enkele maanden werk en enkele maanden werkloos ben binnen 1 jaar;
vanaf wanneer wordt er dan niet meer naar de periode gekeken toen ik vroeger werkte voor de opbouw van mijn pensioenrechten ?
Is er - ik zeg maar iets - bv. een regel die zegt dat vanaf als je 3 maanden hebt gewerkt binnen 1 jaar, er niet meer gekeken wordt naar die periode van vroeger toen ik werkte, maar wel naar de inkomsten van mijn huidige jaar voor de opbouw van pensioenrechten ?

En verder:
Ik zou 19 uur (deeltijds) willen werken in een WEP+ (werkervaringsproject) regime.
Hoe zit het met de opbouw van mijn pensioenrechten tijdens en na de wepperiode (als ik daarna terug werkloos zou zijn) ?
Wordt de wep periode voor het pensioen bv. maar beschouwd als een periode waarbij ik deeltijds werkte of wordt dit toch gelijkgesteld met voltijds ?
En wat na de wepperiode als ik dan terug werkloos ben ? wordt er dan gezegd, ja, die persoon heeft maar deeltijds gewerkt het laatste jaar dus
nu gaan we voor zijn pensioen ook verder alles als deeltijds beschouwen ?

Alvast bednakt !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Topic Starter

#2 , 11 jul 2012 10:30

Niemand ?

Reclame

Terug naar “Pensioenen”