Wat met interieur na opzeg contract handelshuur?

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Wat met interieur na opzeg contract handelshuur?

#16 , 10 jul 2012 19:54

Zoals Franciscus zegt, was er sowieso onder de kasten geen vloer en achter de kasten geen bezetting toen ik het begon te huren. Als ik het in dezelfde staat moet achterlaten (zoals het huurcontract stipuleert) bij vertrek, ...
Ik dacht dat je der zaak had overgenomen en dus betaald hebt voor dat handelsfonds.
Wat staat er in de plaatsbeschrijving bij ingang van de huurovereenkomst, en dan bedoel ik niet op de dag dat jij erin bent gekomen, maar de dag van aanvang van het oorspronkelijke huurkontrakt. Het si die PB die zal tellen.
En als er geen vloer ligt onder de kasten en ook geen bepleistering achter de kasten, is dat toch een aanwijzing dat de vloer en de muur werden afgewerkt NADAT de kasten er zijn geplaatst. Ben je zeker dat verhuurder destijdes vloer en muren heeft betaald? Mogelijks het uw overlater deze kosten gedaan, en dan heeft de verhuurder gelijk als hij ook de hele vloer en de hele muur afgewerkt wil zien. Welke afspraken werden er destijds tussen huurder en verhuurder gemaakt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ixina
Topic Starter

#17 , 11 jul 2012 11:42

Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Overlater en eigenaar zijn beide dezelfde persoon. Dus het is de oude apotheker die eigenaar is van het pand en die zijn zaak (handelsfonds/goodwill) plus interieur en uitrusting aan mij heeft verkocht. Hij heeft dus destijds het pand gekocht en ingericht als apotheek. Vandaar dat het mij zo tegen de borst stoot dat hij eerst geld vraagt voor zijn kasten en dan zegt dat ik ze niet mag meenemen. Moesten het twee verschillende personen zijn, zou ik er nog kunnen inkomen.

Er is een plaatsbeschrijving opgemaakt, maar zoals ik al zei, staat hier nagenoeg niets in. Er staat bvb. gelijkvloers: 2 radiatoren, elektrisch rolluik, toilet, wasbakje en lichtarmatuur. Badkamer: spiegelkast, radiator, boiler merk xxx, wc, bad, 2 lichtarmaturen... Er staat dus niets vermeld van de staat waarin dit verkeert. Sowieso zijn er van de apotheek heel veel foto's door de expert getrokken bij overname, maar voor de rest zijn er geen foto's genomen. Het privégedeelte bewonen wij niet en is dus nog in exact dezelfde staat als drie jaar terug.

De kasten die ik zou willen meenemen zijn zo van die lange uitschuifbare lades in blokken naast elkaar. Dit zit vastgemaakt in een groot kader. Het kader in hout zou waarschijnlijk blijven staan. We zouden de lades en het ijzeren kader waarin dit inwendig is in verankerd, meenemen. Je kan niet op de onderste schuiven staan. Het zijn allemaal lades.

Reclame

Terug naar “Huren”