Thuiswerk en belastingsaangifte

Moraelin
Topic Starter
Berichten: 319

Thuiswerk en belastingsaangifte

#1 , 16 jul 2012 15:40

Er is de mogelijkheid dat ik binnen x aantal maanden verander van job. Deze nieuwe job zou hoofdzakelijk van thuis uit opereren. De maandag ga ik wel naar kantoor voor meeting maar de andere dagen werk ik van thuis uit op of de baan naar klanten.

Nu mijn vraag: daar ik toch een aantal uur per dag van thuis uit zal werken en daar ook nutskosten en materiaalkosten van zal hebben, welke en hoeveel mag ik hier van aftrekken op mijn toekomstige belastingen en waar/hoe in te vullen ?

1 klein detail is dat ik bij mijn vriendin inwoon, het huis staat volledig op haar naam, ik betaal wel huur per maand aan haar (wel niet in contract vastgelegd, gewoon een document, beide ondertekend) daar ik ook mijn huis verhuur aan een derde. We trouwen wel binnenkort maar dit zal onder stelsel scheiding goederen zijn dus dat zal hierop geen invloed hebben vermoed ik.

Op voorhand bedankt voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 10079
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 jul 2012 20:01

Als u uitgaven doet voor 'huur kantoor' , zijn dit voor uw vriendin/vrouw inkomsten van voor beroepsdoelinden verhuurde gebouwen.
Ik zou een tijd wachten en nazien welke uitgaven in aanmerking komen. Werkt u als zelfstandige of in dienstverband? Heeft u een bedrijfswagen,?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Moraelin
Topic Starter
Berichten: 319

#3 , 20 jul 2012 17:22

U hebt gelijk, dat zou ervoor zorgen dat zij hierdoor zwaarder belast wordt, alhoewel het allemaal onder elkaar geregeld is en niet over een contract gaat maar het zou problemen knn geven. Ik werk in dienstverband en heb een bedrijfswagen ja. Ik denk dat ik enkel mijn eventuele materiaalkosten en nutskosten zal kunnen inbrengen daar het huis niet op mijn naam staat. Mss is het dan zelfs niet interessant om deze te gaan bewijzen omdat het bedrag dan waarsch. niet boven het forfait uitkomt. Als ik een aantal kostuums en dergelijke moet kopen voor deze functie is dit dan ook op een of andere manier vergoedbaar door werkgever of aftrekbaar ? Niet dat ik wil gaan profiteren maar als mijn kosten oplopen door thuiswerk vind ik wel dat dit ergens tenminste moet compenseerbaar zijn.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 20 jul 2012 19:40

Kledij is al lang geen aftrekbare kost meer, tenzij het om zeer specifieke beroepskledij gaat.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”