Hallo,
mijn wagen werd gisteren weggetakeld in Dour. We waren een dagje naar het festival gegaan en parkeerden op advies van de stewards (organisatie Dour) onze wagen aan de kant van de rijweg, half in de berm half op fietspad. Veel mensen waren al naar huis gegaan en de twee officiële parkings waren niet toegankelijk vandaar dat de stewards ons verwezen naar plekje naast de weg. Politie regelde het verkeer en gaf niet aan dat dit niet toegelaten was. Toen we s'nachts naar huis wilden rijden, bleken alle wagens weggetakeld, dus ook de onze. Er stond een groepje mensen aan de takeldienst met allemaal hetzelfde probleem: wagen weggetakeld van de plaats waar die mocht staan en 225€ takelkosten. Politie was aanwezig en belde iemand van de organisatie op. Na 2 uur wachten nog steeds niemand van de organisatie, buiten een dronken persoon met een badge van de organisatie die mensen begon uit te schelden. Na 3 uur wachten gaf de politie te kennen dat verantwoordelijke niet meer zou komen en dat we beter betaalden en klacht indienden tegen de gemeente Dour, die als organisator tevens bevel had gegeven de wagens weg te slepen. Er was geen PV opgesteld door de politie, wat al raar was, en de politie van Dour raadde ons aan via lokale politie van onze woonplaats de klacht in te dienen. Vandaag kreeg ik in Antwerpen te horen dat dit niet kon. Ik las op het forum ook dat een PV nodig is om een voertuig weg te takelen. Daar is gisteren niets over gezegd, we hebben er dus ook geen kopie van, enkel de factuur van de takeldienst. Iedereen heeft gisterenavond uiteindelijk betaald omdat er geen andere keuze was, iedereen wou naar huis.
Met het groepje mensen dat gisteren zijn auto kwam claimen, spraken we af om allen klacht in te dienen tegen de gemeente Dour. Hoe kan dit nu best gebeuren als mijn lokale politie niet wil tussen komen? Rechtstreekse klacht aan de gemeente, burgemeester, korpschef politie of...?
Alvast bedankt voor advies.
vriendelijke groeten