ik heb het volle vruchtgebruik van een woning dat mijn ondertussen overleden vriendin en ikzelf gekocht hebben destijds, maar daar het goedkoper was (sociale woning met sociale lening) hebben we dat op vriendin haar naam laten schrijven met de bedoeling om dat later op ons beiden te laten schrijven , is nooit zover gekomen daar mijn vriendin na twee jaar overleden is aan kanker, we hebben samen een zoon die nu ondertussen 13 jaar is , ze heeft mij via testament het volledig vruchtgebruik gegeven, daar het toch zowieso naar onze zoon zou gaan en ik daar zou blijven wonen, situatie is ondertussen anders, het huis is verhuurd en ik heb met mijn huidige partner samen een huis gekocht (ondertussen 4 jaar geleden) , de derde huurder heeft onlangs opgezegd dus op naar de vierde, met alle miserie erbij, schade enzoverder... nu zou ik willen kijken om dat vruchtgebruik om te zetten , het huis verkopen dus, maar mijn zoon is minderjarig, dus ligt moeilijk, nu heb ik al vernomen dat het via een vrederechter moet gebeuren, is dat allemaal haalbaar of is er geen beginnen aan ? en hoe eraan beginnen ? eerst naar vrederechter om toelating vragen ? of moet het anders gebeuren ?
alvast bedankt ! groetjes