vrienden, mariette heeft mijn post gewoon niet goed gelezen....
Ik herhaal het nog een keer:
Meneer A en Mevrouw B hebben in hun gezinswoning een bureau waar ze samen hun administratie, papieren enz... bewaren. Dit bureau is dus niet van mevrouw B. Het is van hen beiden... De meubels ook. De documenten die betrekking hebben op de kinderen bevinden zich ook in dat bureau...
De vraag was dus of Mevrouw B best zoiets vooraf besprak met haar echtgenoot in DIT GEVAL

(niet in dat van mariette zoals zij het vertelt, maar in DIT geval
Wel het goede nieuws: ik heb de wettelijke context en uitleg van Roharro aan Meneer A uitgelegd. En die heeft het met zijn vrouw besproken. Die begreep op basis van die uitleg METEEN dat ze dat dus best vooraf had besproken met haar echtgenoot. Wat hij overigens ook zou toegestaan hebben. Ze had dat eigenlijk nogal impulsief besloten voor het beste.
Mevrouw B snapt goed dat ze daarmee nogal cru een motie van wantrouwen heeft gesteld met deze aktie ZONDER dat vooraf te bespreken (en het is bovendien wettelijk aanvechtbaar...) Ze heeft dus ook aan de kinderen (die zo goed voor haar spulletjes hebben gezorgd

ook gezegd dat het haar bedoeling niet was het te kwetsen en de excuses zijn aanvaard/
Eind goed al goed, Meneer A en Mevrouw B zijn het helemaal eens en hebben besloten de beveiliging van hun woning altijd samen te bespreken.
Enne waarom loopt het hier goed af? Ze hebben er over gepraat...
- A begrijpt dat B eerder impulsief handelde, maar met goede bedoelingen
-B begrijpt dat ze ongewild (en ook wel omdat ze niet goed het verband tussen eigendomsrecht en bewonersrecht kende) het vertrouwen van haar echtgenoot én dat van hun kinderen schond.(want ja dat zijn ze intussen wel na al die tijd: haar stiefkinderen)
...de combinatie tussen Communicatie en kennis: een magische sleutel tot verstandhouding...