dochtertje van 3j

miekej
Topic Starter

dochtertje van 3j

#1 , 29 jul 2012 00:08

hallo,

deze week is het al de 3 de weekend dat mijn stief dochtertje niet naar haar mama gaat ze kom er niet om. maar als terug september ga zijn sta ze terug aan ons deur en breng ze haar dochter wanneer zij het denkt terug ze heeft van de rechtbank recht om elk weekend ze te zien van de vrijdag tot de zondag. maar ze heeft dit schooljaar haar dochter 1 maal eens 1 maand en half gehouden ( waarvan ze haar dochter in 3 verschillende scholen heeft gedaan en terwijl de papa het hoederecht had) en eens 3 weken ( niet naar school gedaan) . mijn vriend de papa ervan heeft al vanaf haar 6 maand oud hoederecht over haar. nu probeert ze elke mogelijkheid om ook te krijgen na 3 jaar vraag ze het aan de rechtbank. we hebben mijn stief dochtertje pas 1 juli '12 terug gekregen van haar moeder na 3 weken niet terug te brengen. maar ze verwijt ons dingen dat helemaal geen waar zijn. zoals da we ze geen eten geven of kleren kopen maar ik spaar wel AL MIJN KASTICKETs maar dat weet ze niet. in december kom het terug voor de jeugdrechtbank. in juni heeft ze haar dochter 3 weken gehouden en zelf van school afgehaalt politie is daar moeten komen omdat de juffen hun klassen moesten sluiten omdat zij alle deuren open deed waar haar dochter zat en toch hebben ze moeten afgeven. gevolg van dien hebben we ze 3 weken niet meer terug gezien 1 juli belde ze dat ze geen eten meer had voor haar en hebben we ze haar moeten gaan afhalen zonder schoenen alleen een pamper en een pyjama . we hebben het wel aan gegeven hoe ze terug is gekomen aan de politie. de politie zegt nu da we ze niet meer moeten afgeven tot dat terug voor de rechtbank komt maar we zitten wel onder tussen met een andere vonnis waar ze eigenlijk ni naleeft want onderhoudsgeld dat eigenlijk maar een som van 35EUR is betaald ze niet. en als ze aan de deur komt stampt ze ons deur soms in omdat soms ni rap genoeg vooruit gaat , maar moeten we toch het kind de tijd te geven om haar stiefzusje en halfzuje afscheid van te nemen maar ze respecteert het niet. we hebben al voor gehad dat er iemand aan de deur belde en achter mijn stiefdochter kwam nooit die persoon gezien was in opdracht van haar en twas 2 uren voor wat er in vonnis van afhaal uur stond we hebben ze niet mee geven en daarvoor heeft zij een klacht ingedient mag ze dat zomaar doen ?? of ze sta eens 1uur en half achter het uur dat ze normaal hier moet staan ook aan de deur of als het kindje just in haar bed ligt da we denken ze komt niet meer maar toch nog aan de deur staat.

mijn vraag is : kan ze dit eigenlijk allemaal maar zomaar doen?? moet we ze afgeven ??
zal de rechtbank ooit eens inzien da ze echt niet instaat is voor een kind te zorgen da ze begeleiding nodig heeft want een woonplaats ( vaste ) heeft ze niet ze woont eens 6 maand daar of 6 maand daar bij andere mensen ze heeft nog nooit alleen gewoond!! ik wil haar moeder zijn niet afnemen maar ze heeft borderline en mijn vriend( de papa ) wil dat ze haar dochter ziet onder toezicht en pas als ze alleen woont eign huis of app dan pas voor weekends niet hoe ze nu leeft.. verstaanbaar maar kan hij dat eisen op de rechtbank??

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 jul 2012 00:59

Ouder is niet verplicht om te komen afhalen, wel om tijdig terug te brengen of mee te geven.

Heeft u telkens aangifte gedaan?

Is ze te laat met terugbrengen (vanaf 30 minuten)? Politie bellen en meldingnr noteren (normaal moeten ze langs komen, maar dat doen ze regelmatig niet). Achteraf terugbellen om PV nummer op te vragen.
Houdt ze het kind te lang bij? Aangifte gaan doen van ontvoering (politie zal wel trachten u af te schepen, maar niet weg gaan tot u een PV nummer heeft hiervan).
Is ze te laat met alimentatie, of betaalt ze niet? Aangifte gaan doen en PV nummer noteren.
Is ze te laat om af te halen (vanaf 30min)? Politie bellen en meldingnr noteren (niet strafbaar, dus geen PV opgemaakt, maar wel vastgelegd).
Komt ze veel te laat? Pech, kind slaapt, politie is op de hoogte, kom morgenvroeg maar terug.
Staat ze te vroeg aan de deur? Niet binnen laten.
Staat ze aan de deur te roepen en te trappen? Politie bellen en vragen dat er onmiddellijk een patrouille langskomt, iemand wil met geweld in uw woning dringen (door de stress vergeet u natuurlijk te zeggen dat het de ex is van uw man).
Komt er iemand anders om (zelfs op het uur)? Niet meegeven, en politie bellen en meldingnr noteren.

Met dit lijstje van nrs voor de rechtbank gaan (is blijkbaar reeds gepland voor december), en uw man staat er zeer sterk voor.

miekej
Topic Starter

#3 , 29 jul 2012 01:25

hij heeft telkens aangifte van gedaan.
van mijn deur in te stampen heb ik telkens gebeld de laatste keer dat ze het gedaan heeft was ik hoogzwanger.
we weten dat ze van west vlaanderen naar oost moet komen maar zij moet instaan om ze te komen halen en terug brengen.
van onderhoudsgeld wist ik niet da dat bij de politie ook moest gebeuren. bijdeze zullen we er dringend eens werk moeten van maken.
maar als we ze terug ga meegeven ga ze al haar weekends dat ze geen tijd had om ze te komen halen bij optellen en ze houden.
zo zal mijn stief dochter telkens een deel van haar school missen want ze doet het altijd als school is. in de vakanties horen we haar niet.
maar als ze dan eens in een vriendelijk bui is bel ze voor haar dochter af te halen bij haar de zondag maar eigenlijk moet zij dat doen. maar doen we ook altijd. anders zien we ze niet terug als we dan soms zelf niet gaan afhalen. wij doen hier alles met openbaar vervoer en we hebben soms al het probleem dat ik er niet achter kan omda ik ook een dochter heb die tijdig afgehaalt moet worden en de papa werkt in het weekend in de horeca. daarom dat zij dat moet doen terug brengen en afhalen. als ze niet mee kreeg van de politie zelf omdat ze te argessief was heeft ze nog een uur voor mijn deur blijven zitten.. zelf op politie aanvraag wou ze niet vertrekken tot ze haar kind had. kan dit zomaar??

Reclame

miekej
Topic Starter

#4 , 29 jul 2012 01:28

vergeten bij tezetten ze heeft wel al paar keer dronken aan ons deur gestaan hebben dan soms ook de deur niet open gedaan.. of ze is met een auto waar er een ruit van uit ligt moeten we het kind dan ook meegeven ??

Turaki

#5 , 29 jul 2012 10:30

Weekends optellen mag niet, dus telkens aangifte doen als ze ze langer houdt. Ze moet er maar achter komen als ze mag.
U mag altijd ze zelf gaan halen, maar dit kan niet opgelegd worden. Als ze dan dreigt om het kind achter te houden, kan u best deze gesprekken opnemen (mag, 1 deelnemer moet toestemming geven, en u of uw man zullen dit wel doen), en hiermee (best uitgeschreven ook) naar de politie.
Als ze aan de deur blijft zitten, laten zitten. Als ze dit de ganse nacht wil volhouden, haar probleem. Dien eventueel ook klacht in wegens stalking hiervoor, zeker als ze continue op uw bel blijft duwen.
Indien ze dronken verschijnt, politie bellen en haar bezig houden tot ze er zijn om een alcoholcontrole te doen.

miekej
Topic Starter

#6 , 29 jul 2012 11:17

bedankt voor de uitleg.

kweet al wat meer om te doen, want onze advocaat wil niet meer voor ons pleiten omdat zij zegt tegen haar advocaat dat we ze niet meegeven maar als ze niet aan de deur komt kunnen we dat niet doen.
kan een advocaat zomaar afblazen?? en ons niet meer helpen??
we zijn onder tussen naar iemand anders aan het zoeken.

als zij ni dronken is maar haar vriend wel die met de auto rijd mogen we dan ook de politie bellen ook al is het zij niet?
wij staan natuurlijk op punt om te verhuizen deze maand, maar ben een beetje bang want we gaan naar huis dat alleen staat en gekunt rondom rond als ze eens aan de deur staat en we doen ni open kan ze zo heel mijn huis rond en ik ben meestal alleen met 3 kinderen 2 van 3 jaar en eentje 1 maand oud.
en onze huisbaas woont rechtover ons als te veel lawaai ga zijn of miserie kunnen we zo ons huis nog verliezen.
mijn exschoonouders weten dat als ik niet direct open doet dat ik mijn dochter nog aan het kleden ben of met de kleinste bezig ben. maar de mama van mijn stiefdochter heeft zoveel geduld niet en begin te stampen. daarom dat ik zo bang ga zijn voor in ons nieuwe huis. wil zelf mijn nieuw adres niet door geven en gewoon telkens de vrijdag als ze komt opdagen en oud huis staan . zal dat mogen ??

Turaki

#7 , 30 jul 2012 00:51

Huisbaas kan u niet buiten zetten wegens ruzie met een derde persoon. Maak u daar niet druk over.
Loopt ze rond, politie bellen voor inbrekers (u bent alleen met kinderen, en bent bang natuurlijk, dus zo snel mogelijk komen).
Nieuw adres zal u wel moeten geven.

miekej
Topic Starter

#8 , 05 aug 2012 00:27

als ik het hier goed begrijp is mij een abonnement aangaan bij de politie bewijzen van spreken ..

tis nu een maand geleden daze niet haar dochter is geweest maar krijg wel dagelijks berichten we antwoorden der niet op als ze der ni om kan komen moet ze ni sturen ook he.. ze heeft een vonnis ook om na te leven sta daar op welk uur daze derom moe komen en terug brengen maar als altijd maar past wanneer zij het denkt

mijn vriend ga ze nu eens een weekend de tijd geven om er toch eens achter komen deze vakantie sta ze ier tege maandag niet gaat hij het terug gaan aan geven maar zal dan melden dat hij ze eens een weekend de tijd heeft gegeven om achter hun dochter te komen.

mijn vriend zei tege mij dat ze eens een alcoholtest geweigerd heeft bij de politie mag ze dat weigeren als ze achter haar dochter komt??

mijn vriend had mij gevraagt om deze vraag ook eens te stellen, zal hij deze keer aan de rechter kunnen vragen onder toezicht om haar dochter te zien??
want hij heeft dat al 2 keer geprobeert maar telkens zeiden ze een weekend bij haar maar dat loopt altijd verkeerd ze houd ze altijd langer dan het hoort en brengt ze were wanneer ze het denkt of komt er dan eens achter wanneer ze het denkt, en voor kind haar veiligheid is het misschien wel handig om onder toezicht te doen.. want moeder is soms dakloos maar bewijzen dat kunnen we niet.

Turaki

#9 , 05 aug 2012 00:33

Onder toezicht kan enkel indien dit nodig is voor de veiligheid van het kind, en dit moet eerst aangetoond worden. Vraag een sociaal onderzoek hiervoor aan bij het parket.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 aug 2012 00:10

Paar puntjes op de i :D

Is ze te laat met terugbrengen (vanaf 30 minuten)? Politie bellen en meldingnr noteren (normaal moeten ze langs komen, maar dat doen ze regelmatig niet). Achteraf terugbellen om PV nummer op te vragen.
Niet correct: Het niet houden aan het vonnis dus ook aan de tijden is een strafbaar feit ...U dient aangifte te doen.
Gezien het een NIET- dringend feit is kan de dispatch (101) beslissen GEEN patrouille ter plaatse te sturen evenzo de verantwoordelijke officier van de lokale politie. U kan vragen van uw telefoon al een melding te maken en dat u de dag daarop aangifte zal komen doen. Er is in dat geval een meldingsnummer en een PV nr die u dan beide kan vermelden. Van het PV krijgft u ook een attest van aangifte mee.

Houdt ze het kind te lang bij? Aangifte gaan doen van ontvoering (politie zal wel trachten u af te schepen, maar niet weg gaan tot u een PV nummer heeft hiervan).
Is niet houden aan vonnis ...zie hierboven hier zeker ook verzoeken dat politie TER PLAATSE gaat waar kind zou moeten zijn

Is ze te laat met alimentatie, of betaalt ze niet? Aangifte gaan doen en PV nummer noteren.
Is ze te laat om af te halen (vanaf 30min)? Politie bellen en meldingnr noteren (niet strafbaar, dus geen PV opgemaakt, maar wel vastgelegd).

Komt ze veel te laat? Pech, kind slaapt, politie is op de hoogte, kom morgenvroeg maar terug. in principe na het academisch kwartiertje dient u niet meer thuis te blijven en dient u kind niet meer mee te geven. Dus wel bellen met vraag een melding op te stellen en u het meldingsnummer mede te delen. Mochten zij dan aangifte gaan doen hebt u door tijdslijn van de melding deze aangifte al gecounterd

Staat ze te vroeg aan de deur? Niet binnen laten.
Staat ze aan de deur te roepen en te trappen? Politie bellen en vragen dat er onmiddellijk een patrouille langskomt, iemand wil met geweld in uw woning dringen (door de stress vergeet u natuurlijk te zeggen dat het de ex is van uw man).
trappen tegen de deur is beschadiging of vernieling stedelijke afsluiting strafbaar dus idd PV met vaststelling ter plaatse vragen
Komt er iemand anders om (zelfs op het uur)? Niet meegeven, en politie bellen en meldingnr noteren.

Indien u vermoedt dat bestuurder wagen gedronken heeft eveneens politie bellen, evenzo niet meegeven als er geen kinderzitje voorzien is in de wagen
:D
Laatst gewijzigd door Franciscus op 06 aug 2012 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#11 , 06 aug 2012 00:32

Puntjes zijn altijd welkom :wink:

Terug naar “Echtscheiding”