Ik heb een aantal jaar geleden een gelijkvloerse en volledig ingerichte studio gekocht, waarvan het venster uitkijkt op een in-en uitgang van een parkeergarage. Nu woon ik al een aantal jaar in deze studio, en ik heb nog nooit enige last ondervonden van de binnen-en buitenrijdende voertuigen (deze maken minder lawaai dan bijvoorbeeld een passerende tram, ik ben niet zo dikwijls thuis, en ik ben nogal een vaste slaper).
Het probleem is dat de studio actueel is ingeschreven als bureel/handelsruimte, waardoor het KI redelijk hoog ligt en ik veel onroerende voorheffing moet betalen. Bijkomend bega ik strikt gesproken een stedenbouwkundige overtreding door te wonen in een “bureel handelsruimte”.
Vandaar dat ik mijn licht had opgestoken bij de dienst stedenbouwkundige vergunningen, die me hebben gemeld dat het stedenbouwkundige “inkleuren” als appartement niet mogelijk is aangezien de in-en uitrit voor de parkeergarage niet “woonvriendelijk” is.
De vorige eigenaar had ook een dossier ingediend om de studio te regulariseren als appartement, wat is geweigerd.
Bestaat er een manier om deze beslissing aan te vechten, en toch te “forceren” dat de studio wordt geregulariseerd als appartement?