(geen idee of ik de juiste rubriek heb gekozen)
We hebben 5jaar geleden een stuk aan ons huis aangebouwd en de rest grondig verbouwd. De bezetter is nadien natuurlijk langs geweest, maar heeft blijkbaar over de waterkerende zwarte lijn in de nieuwbouw bezet. Nu hebben we vocht in het nieuwbouw gedeelte. De achterwand van de keuken en de kasten in de berging zijn ook aangetast.
Ik ben naar de bank geweest om informatie te vragen ivm verzekering. Daar vertelde ze mij (maar eerlijk gezegd leken ze er ook niet veel van te weten), dat ik wel verzekerd ben voor de schade. Dus ik mag een expert aanstellen voor vaststelling, kosten van de reparatie en nieuwe kasten van keuken en berging inbrengen. Ze komen niet tussen om rechtsbijstand te geven igv aansprakelijk stellen van de bezetter.
Maar ik vind dit zo gek. Gaan zij kosten betalen door een fout van de bezetter? Of moet ik toch best stappen ondernemen om de bezetter aansprakelijk te stellen/te contacteren?
Ik ben nog maar net begonnen om mijn verzekeringsdossier op te maken, dus wil geen fouten maken waardoor ik mijn geld aan mijn neus voorbij zie vliegen...