Ik heb nog niet gebeld naar de politie aangezien ik had gehoord dat ze toch niets mochten zeggen. De brief lijkt officieel van het plaatselijk politiekantoor en is getekend enz. Er zit ook een verklaring van rechten bij en hierin staat dat ik recht heb op een overleg voor het verhoor. Ik mag ook niet om uitstel vragen op het moment zelf om mijn advocaat te raadplegen aangezien ik dit op voorhand moet doen.Ik vind die brief al raar. Weet je wel zeker dat dit van de politie komt ? Heb je al gebeld ? En niet van een andere die je schrik wil aanjagen ?Wat ik vooral vreemd vind is dat ik mag overleggen vóór het verhoor met een advocaat, maar ik heb geen idee waarover ik zou moeten of kunnen overleggen.
Bij een vorig verhoor moest ik daar een papier tekeken dat ik recht had op een advocaat tijdens het verhoor en dat ik daar geen gebruik wou van maken.
Maar hier zitten juristen en kunnen je van antwoord dienen dat zo'n dingen in een brief staan en of iedereen nu recht heeft op een advocaat tijdens het verhoor.
Nogmaals : had het iets ernstigs geweest, je had het niet geweten en je pc's en dergelijke waren al in beslag genoemen, en ze hadden je al maanden in het oog om met een stevig dossier je te confronteren. Nu lijkt het een smakeloze grap.
Moet ik maandag eens bellen voor extra info?