Beste,
Ik citeer volgende paragraaf uit een echtscheidingsakte,
2 Levensverzekering en schuldsaldoverzekering
…
Anderzijds verbindt de heer L zich ertoe een bankverzekeringproduct te onderschrijven c.q. aan te kopen dat ten laatste op vijf april tweeduizend en acht een door de bankgegarandeerde opbrengst van 2.500.000,- bef zal genereren, en dit exclusief ten voordele van Mevrouw C voornoemd. Indien hij niet overgaat tot overdracht van het voordeel van dit bankverzekeringsproduct of tot uitbetaling van dit bedrag uiterlijk die datum van vijf april tweeduizend en acht, zal mevrouw C voornoemd een beroep kunnen doen op de bankgarantie de dato drieëntwintig maart tweeduizend die de heer L voornoemd in haar voordeel heeft bedongen bij de naamloze vennootschap GEMEENTEKREDIET en door haar of haar rechtsopvolger uit te betalen op haar eerste verzoek, conform de modaliteiten van de bankgarantie. Met uitzondering van het geval voor overlijden van de heer L, voornoemd, is de bankgarantie opvraagbaar vanaf 10 april 2008.
Mevrouw C is recentelijk overleden en heeft mij gevraagd om te informeren inzake dit bankverzekeringproduct. De heer L heeft dit bedrag nooit uitbetaald aan mevrouw C en bijgevolg de verbintenis niet nagekomen. De bankgarantie is eveneens nooit opgenomen geweest aangezien de heer L mevrouw C steeds kon overtuigen om dit bedrag rustig te laten staan. De bankgarantie is vervallen op 31 oktober 2008. Wij hebben al geïnformeerd bij het gemeentekrediet (nu Belfius) maar zij hebben geen bankverzekeringproduct terug gevonden.
Wat rest er mij te doen? Heeft de erfgenaam nog recht op dit bedrag dat nooit uitbetaald is geweest aan mevrouw C of de rechtbestaanden?
Ik ben niet zeker onder welke tak van het recht dit onderwerp hoort.
Hopende op een antwoord, mvg