Mijn ouders zijn in augustus of september 1999 gescheiden en er werd voor mij (toen 9) en mijn zus (toen 3) een alimentatiesom vastgelegd van (toen) een goede 150 euro samen.
Er was co-ouderschap van kracht, maar dat werd nauwelijks uitgevoerd omdat onze vader ons in wezen echt verwaarloosde. Vanaf 2005 heb ik er geen voet meer binnengezet en sinds 2006 heeft mijn zus ook alle contact verbroken met onze vader.
Hij heeft nooit iets betaalt voor ons. Geen alimentatie, geen schoolfacturen, dokterskosten, kledij,.. Na een snelle berekening (zonder indexering) zou dit over de jaren heen toch een bedrag zijn van minstens 20.000 euro. Ik weet dat er een verjaringstermijn is van 5j en als ik dan aan echt het minimuum reken, zou het nog 5.000 euro zijn.
Mijn moeder heeft het nooit durven aanvechten omwille van de goede rust en vrede, maar nu zijn er zaken aan het licht gekomen die voor mij absoluut niet door de beugel kunnen en ik wil dat hij eindelijk, na al die jaren, eens beseft dat hij 2 kinderen heeft die hij al die jaren heeft verwaarloost.
Nu vroeg ik mij af of ik wel een zaak zou kunnen hebben, omdat ik "slechts" de dochter ben, die (eerlijk is eerlijk) na zoveel jaar pas, er probeert aanspraak op te maken. Zou ik wel serieus genomen worden door een rechter, of zouden we meer kans maken als mijn moeder het zou aanvechten?
Hebben jullie toevallig weet van gelijkaardige zaken, dan kan ik daar ook al wat wijzer uit worden...
Alvast bedankt voor de informatie!