Een goede 2 weken geleden was ik samen met een vaste vriendenkring op festivalbezoek.
Nu en dan gebeurd het dat enkele vrienden nog enkele extra mensen meenemen op bezoek. Ook dit jaar was een koppel mee op het festival. Ik ben ook diegene die de meeste foto's neem ter herinnering aan het weekend. Zo ook op de eerste dag toen ik een foto wou nemen met de vriendin van dat koppel.
Toen de foto werd genomen werd ik op het feit gewezen dat ik mijn hand té ver over de schouder zou gelegd hebben en haar borsten zou hebben aangeraakt. Dit werd mij duidelijk gemaakt door de vriend van dit koppel. Ik zei sorry en er werd geen aandacht meer aangeschonken.
De dag erop bleek er nog steeds geen vuiltje aan de lucht, tot het meisje in de namiddag vertrok naar huis zonder enige reden.
Ik vernam dan later op de dag van haar vriend ( Die dus wél bleef op het festival) dat het kwam doordat ik dus met mijn hand (volgens hen opzettelijk) haar borst heeft geraakt.
Ik verschoot van dergelijke beschuldiging en kon mijzelf niet herinneren mocht ik zo'n dingen doen.
Ik informeerde mij daarop bij de vast groep die de ganse avond bij ons was of zij iets hadden gezien. Geen van hen was op de hoogte dat er überhaupt zoiets zou gebeurd zijn. (Dit betreft toch een groep van zo'n 10 mensen die de ganse avond in dezelfde kring bleven staan, dus iedereen was 'getuige' van de avond).
Eén vriend nam mij daarop appart en vertelde dat het meisje een mentale seksuele dysfunctie heeft dewelke de laatste twee jaar gepaard gaat met een depressie.
Van dergelijke zaken was ik nooit op de hoogte en ik vernam dat ze zo'n zaken ook verborgen willen houden. Ik begrijp dit ten volste. Maar ik heb nooit de intentie gehad of nog maar de gedachte om een vrouw aan te gaan in het bijzijn van haar man dan nog.
Er is niemand van de vriendenkring die mij iets kwalijk neemt en ik heb voor de rest van het festival nauw contact onderhouden met de jongen van dat koppel aan wie ik dan ook mijn verontschuldigingen had aangeboden, maar tot op heden de kans niet kreeg om dit ook te doen aan zijn lief.
Kan ik voor dergelijke zaken aangeklaagd worden door middel van een klacht tegen mijn persoon?
Edit: Ik wens nog te verduidelijken dat iedereen dewelke mee was meerderjarig was natuurlijk.
En dat dergelijke uitlatingen maar een wrang gevoel nalaten