werkgever logt in op facebook van werknemer en check sms'en

Veekay
Topic Starter

werkgever logt in op facebook van werknemer en check sms'en

#1 , 12 aug 2012 20:31

hallo

Mijn vriendin werk als werknemer bij een bedrijf en ze is net te weten gekomen dat haar "baas" op haar facebook is ingelogd en alles aan het uitpluizen is. Geldt hetzelfde voor Sms'en. Op één of andere manier weet hij nu alles wat zij ooit verstuurdde

kunnen wij hier iets tegen doen?

want dit is echt wel iets zwaar tegen de privacy wet geloof ik?...

mvg

kimoy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 aug 2012 21:14

Zijn er bewijzen van?

Veekay
Topic Starter

#3 , 13 aug 2012 02:19

Ja, hebben allerlei bewijzen

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2012 07:18

Facebook en privacy ???

Wat je op Facebook zet is toch openbaar of zie ik dit fout, van mij zal je niks vinden want ik zet er niks op die niet door iedereen mag geweten zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Veekay
Topic Starter

#5 , 13 aug 2012 07:52

Wa ze op haar Facebook zet iso haar ding, maar da die pipo al haar conversaties nachecked van wat er allemaal is gezegd geweest in een chat, dat is privacy schending

Turaki

#6 , 13 aug 2012 08:13

Als u bewijzen heeft van inbreken (ook als hij het paswoord heeft) op haar FB en GSM, klacht indienen wegens hacking bij de politie, wegens schending privacy bij de privacycommissie, en dit ook allemaal melden aan de sociale inspectie.

FientjeVM

#7 , 13 aug 2012 09:13

Hoe kan die werkgever haar SMS'jes lezen?

Vandebos

#8 , 13 aug 2012 09:28

Indien het gaat om een sim kaart uitgereikt door de werkgever die hij betaalt is het voor de werkgever mogelijk te zien wanneer er een sms naar wie werd gezonden doch niet de inhoud van het bericht zelf.

Veekay
Topic Starter

#9 , 13 aug 2012 10:08

De smsen dat hij heeft gelezen komen van de persoonlijke iPhone van men vriendin

Vandebos

#10 , 13 aug 2012 10:56

Dan heeft hij fysieke toegang tot dat toestel nodig.

Veekay
Topic Starter

#11 , 13 aug 2012 12:48

Neen, helemaal niet. Het is en blijft een raadsel hoe hij de sms'en heeft gelezen. In een discussie heft hij woorden en delen uit gesprekken gebruikt dat enkel via sms waren verstuurd.

Nu op het moment is alles opgelost

De persoon heeft het bedrijf verlaten en de klacht gaan we indienen.

Moest er nog iets vankomen kunnen we verdere stappen ondernemen via de politie

Gebruiker21

#12 , 13 aug 2012 13:12

Neen, helemaal niet. Het is en blijft een raadsel hoe hij de sms'en heeft gelezen. In een discussie heft hij woorden en delen uit gesprekken gebruikt dat enkel via sms waren verstuurd.
Als hij geen toegang gehad heeft tot haar toestel, of het toestel van de persoon die de SMS'en ontvangen heeft, dan kan hij dit enkel te weten gekomen zijn doordat de persoon die de SMS'en ontvangen heeft, de inhoud aan hem doorgegeven heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#13 , 13 aug 2012 13:16

Of een spionageprogramma...
Is het een GSM van het werk?

Vandebos

#14 , 13 aug 2012 14:30

Cloning van een simkaart is mogelijk doch relatief complex. Je dient al van goede huize te komen om dat te kunnen.

Gebruiker21

#15 , 13 aug 2012 15:15

Cloning van een simkaart is mogelijk doch relatief complex. Je dient al van goede huize te komen om dat te kunnen.
Indien de baas geen toegang had tot de GSM, lijkt het me vooral om "social engineering" te gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”