bankdomiciliering

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Re: bankdomiciliering

#16 , 25 aug 2012 00:30

Ik ontvang geen tussentijdse facturen. Enkel 1 maal per jaar een afrekening. Dus elf maanden niets.
Het betreft een nieuwe energieleverancier. Hoe kon ik nu in godsnaam weten hoeveel ik werd verondersteld over te schrijven? Het bedrag van de maandelijkse voorschotfactuur was me niet bekend, ik heb immers nooit een facruur ontvangen omdat ik voor de optie "domiciliering" heb gekozen.

Mijn vraag is dus nog steeds niet beantwoord!!!!

Om te resumeren:

1. VIJF maanden voor de eerste leveringsmaand krijg ik een schriftelijk (op papier!) bevestiging van mijn bank dat de opdracht (toen al!) is geactiveerd
2. Ik krijg geen voorschotfacturen toegestuurd. Dat is zo overeengekomen met energieleverancier.
3. Na drie maanden van levering wel een bericht dat niets is betaald + boetes.
4. Bewijs van domiciliering aan energieleverancier getoond maar die beweert dat hij nooit een bericht van mijn bank heeft ontvangen.
5. Mijn bank zegt dat het een fout in de administratie van de energieleverancier is.

En toch blijft men hier volhouden dat het mijn schuld zou zijn....
Laatst gewijzigd door roharro op 25 aug 2012 00:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 25 aug 2012 00:41

Als u geen vragen tot betaling heeft ontvangen, en zij hebben geen gebruik van uw domiciliëring gemaakt, kan men u geen boetes hiervoor aanrekenen. Zij dienen u normale facturen met vraag tot betaling te sturen tot de domiciliëring in orde is

Laat hen via AS weten dat u nooit enige vraag tot betaling heeft ontvangen, en dus niet heeft kunnen betalen. Dat u ervan uit gaat dat men bijgevolg de boetes kwijtscheld, tenzij men u de bewijsstukken overhandigd dat u deze vragen wel ontvangen heeft. Dat, indien zij van mening zijn dat de verantwoordelijkheid bij de bank ligt, zij deze dienen aan te schrijven voor eventuele kosten.

Ook meteen het verschuldigde bedrag betalen, hier gaat u niet onder uit kunnen.

roharro
Topic Starter

#18 , 25 aug 2012 00:54

Ook meteen het verschuldigde bedrag betalen, hier gaat u niet onder uit kunnen.

Het verschuldigde bedrag heb ik meteen overgeschreven (zonder de bijkomende kosten uiteraard).
Maar tot mijn verbazing heb ik vandaag van mijn bank een tweede domicilieringsbericht ontvangen.
Waarom weet ik niet....Als ik kijk op mijn webbanking zijn er nu al twee(!!!) domicilieringsopdrachten voor die ene energieleverancier..... Ik heb nochtans slechts één kontrakt....
Wat een zootje!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

VDG2

#19 , 25 aug 2012 01:29

Roharro, een goeie tip. Annuleer ze beide en betaal via overschrijving. Ik ben intussen al 3 maand in dispuut met mijn energieleverancier ivm een dubbele betaling via domiciliëring. En al 3 maand sturen ze mij van het kastje naar de muur.

Terug naar “Bank & Beurs”