Dierenwinkel breidt uit, lawaai

djorkaef
Topic Starter

Dierenwinkel breidt uit, lawaai

#1 , 28 aug 2012 20:46

Goeiedag,

Onze buren (open bebouwing) houden zich al jaren bezig met het verkopen van dieren. Maar nu de laatste tijd neemt het grotere proporties aan, sommige grote dieren maken dag en nacht lawaai, waarschijnlijk om indruk op elkaar te maken, het gaat voornamelijk om grote vogels. Nu merken we dat er werkzaamheden zijn om nog meer dieren te zetten.

Het is moeilijk om hier snachts van te slapen en overdag kan je buiten ook niet een boek lezen zonder je te voelen alsof je in een dierentuin zit.

Wat zijn hierin onze rechten? Is het lawaai enkel snachts verboden of ook overdag? En hoeveel decibel spreken we dan over?

Danku.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2012 23:03

Landbouwgebied of stedelijke omgeving?
Milieuvergunning nodig of niet?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2012 14:22

Vraag de wijkagent eens om langs te komen? Die zal op uw vragen kunnen antwoorden en ook kunnen zeggen of de buur al dan niet in orde is met vergunningen (als die al nodig zijn), enz... Hij kan dan ook zelf horen / beoordelen hoeveel kabaal de vogels al dan niet maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”