#14 , 12 sep 2012 08:46
OK, gisteren op verhoor geweest en voor mij is het toch een nachtmerrie: iemand heeft op mijn pc op het werk iets besteld (voor iets onder de 1000 euro) bij een postorderbedrijf onder nog een andere naam. Deze laatste persoon heeft de rekening gekregen en natuurlijk klacht ingediend. Het IP-adres leidt idd terug naar mijne pc.
Maar goed, enkele punten uit het verhoor:
- er kunnen meer personen op mijn pc (als ik even weg ben ed, ...), andere collega's, kuispersoneel (zijn hier overdag),...
- heb voorgesteld om onmiddellijk bij mij thuis te komen kijken of die goederen er lagen
- ik wist het niet zeker, maar mijn moeder zegt dat ik op die moment bij haar middageten aan het eten was (woont in hetzelfde dorp als mijn bedrijf). Zij noteert zo'n dingen.
Off the record zei de agent dat hij mij geloofde en dat ook zo ging weergeven in het dossier (als dit kan?) en hij zei me me niet teveel zorgen te maken. Hij dacht dat de volgende mogelijke stappen ofwel verdere onderzoeksdaden zouden zijn ofwel seponering. Geen idee wat die verdere onderzoeksdaden zouden zijn.
Nu:
- moet ik me wel zorgen maken en bvb een advocaat contacteren, gewoon om zeker te zin dat ik geen fouten maak ofzo?
- Iemand een idee hoe zo'n zaak nu verdergaat? De agent zei dat dit nog wel een hele tijd ging duren.
In ieder geval, wat een zever zeg!