oplichting / valsheid in geschrifte

WP002

Re: oplichting / valsheid in geschrifte

#16 , 12 sep 2012 11:33

Als men uw identiteit heeft "geleend" dan zou ik zeker zélf het zekere voor het onzekere nemen en klacht indienen (tegen onbekenden) wegens valsheid in geschrifte.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 sep 2012 13:10

Uw PC stond dus nog ingelogd op uw naam en paswoord?

freelance

#18 , 12 sep 2012 14:07

"Deze laatste persoon heeft de rekening gekregen en natuurlijk klacht ingediend. Het IP-adres leidt idd terug naar mijne pc."

Lijkt me een geval van pesterij op het werk.
Als deze laatste persoon klacht heeft ingediend , dan is hij/zij niet betrokken , en is het de vraag of de goederen ooit wel zullen geleverd worden ( zonder voorafgaande betaling ) .
Op het werk altijd paswoord gebruiken , en afsluiten bij iedere afwezigheid .
Inderdaad , klacht indienen tegen onbekenden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Franciscus

#19 , 12 sep 2012 14:42

En idd waar zijn de goederen geleverd?
De personen waarvan zal blijken dat ze eveneens slachtoffer zijn kunnen zich nadat ze 'buiten vervolging' worden gesteld best aangifte doen en burgerlijke partij stellen.
Gezien op het werk kan worden nagegaan wie op dat moment op het werk was. Wie gekend was met de betrokken personen en kon beschikken over alle gegevens die bij de 'transactie' betrokken waren.
Waren er spanningen op het werk waar een der 'verdachten' bij betrokken was enz enz

lucgescheiden

#20 , 12 sep 2012 19:29

Pesterijen op het werk heet dat geloof ik :-)

Uw IP-adres kan zelfs na een ontslag nog aan deze pc toegewezen zijn.
Ofwel zit dit vast ingesteld op uw toestel, ofwel wordt dit geleased uit een (te) kleine pool van netwerk-adressen.
Stel het u voor als huisnummers in een straat; die veranderen naargelang de welgezindheid van de postbode :-)

In het geval van de postbode, zou deze eerst moeten gehoord worden natuurlijk.
Waar u wellicht strikte orders kreeg van uw werkgever om steeds uit te loggen wanneer uw bureau verlaat,
begrijp ik niet goed waarom politie u direct aanpakt?
Ofwel lapte u de strikte orders van uw werkgever aan uw laars, ofwel
zijn de betreffende agenten niet bereid gevonden om eens eerst na te vragen wie er na uw vertrek nog wel in het gebouw was.

Met dit laatste wordt dergelijke klacht uitaard gereduceerd tot zinloos tijdverdrijf, waar
het postorder bedrijf uiteindelijk zelf voor aansprakelijk is, en voor verzekerd zal zijn....
Waar lag mijn catalogus ook weer?
Handige documenten voor Personenrecht

Bezorgd1980
Topic Starter

#21 , 12 sep 2012 19:58

Was idd in een kiala punt geleverd en volgens de website moet daar echt wel een ID getoond worden!

Oh ja, feiten dateren blijkbaar van april...

Op het werk was dit ook al zeer leuk om te vertellen... OP het werk is er een heel vertrouwelijke sfeer: iedereen laat zen portefeuille en pc onbewaakt achter zonder uit te loggen.

Nu goed, vooraleer ik klacht kan neerleggen, moet ik dus verdachte af worden. Iemand een idee hoeveel moeite de politie nog gaat steken in een misdrijf als dit met een 'schade'van een paar honderd euro? Ga ik bvb nog een verhoor krijgen, of een huiszoeking, of een line up, of ... Mijn moeder zal mss nog een verklaring moeten gaan afleggen of ik ben komen eten die dag? Of wordt dit wss geseponeerd?
Wil vooral weten wanneer deze zever gedaan zou kunnen zijn...

Franciscus

#22 , 12 sep 2012 22:19

In principe wanneer de feiten van oplichting en valsheid verjaard zijn. Dus binnen X jaar.
Nu via dat kiala punt kan men dan wel aan diegene komen die product is gaan afhalen. Als het al afgehaald is geworden of zal afgehaald worden.
Vermoedelijk, als we ervan uitgaan dat zowel u als diegene wiens naam misbruikt werd er niets mee te maken hebben, zal het dus nooit afgehaald worden.

Om nu heel technisch te worden indien politie 'opdracht via kantschrift ' had van parket zal PV doorgestuurd worden. Parket zal dan eventueel verdere opdrachten geven desnoods aan andere politiediensten.
Als politiedienst zelf het onderzoek heeft opgestart dus aanvankelijk PV bij hen kan officier beslissen zaak 'tot op het bot' uit te zoeken zolang dat zijn bevoegdheid volstaat om verder te gaan. Ook kan parket na vb ruggespraak bepaalde kantschriften sturen waar diensten of firma's (vb banken) info MOETEN geven.

Bezorgd1980
Topic Starter

#23 , 13 sep 2012 08:29

Merci voor uw antwoord. De goederen waren effectief afgehaald, maar ik geloof dat dit was op de naam van diegene die de klacht had ingediend. Heeft die mss ooit ID vrloren of heft dit kiala punt zijn job niet goed gedaan?

Nu, ik begrijp dat de politie nog veel kan doen (bvb heel het bedrijf hier ondervragen), maar hoe wss is dit? Ik zou natuurlijk ook graag de dader vinden, maar ik dacht altijd dat er een soort kosten - baten afweging werd genomen, dus vroeg ik mij ergens af hoeveel, in het algemeen en in jullie ervaring, moeite er nog zou zorden ingestoken. Ik word liever met positieve zaken geassocieerd op het werk dan met misdaden.

Franciscus

#24 , 13 sep 2012 12:03

Ik heb weet inzake een gestolen bromfiets.... 2 jaar daarna wordt die bij een persoon aangetroffen en bleek voertuig gesignaleerd.
Politie heeft toen meer dan 20 mensen verhoord om zo terug bij de oorspronkelijke eigenaar te komen.
U ziet maar.

Bezorgd1980
Topic Starter

#25 , 13 sep 2012 14:10

Ok, das dan een knap staaltje politiewerk natuurlijk, maar u vertelt het alsof dit een uitzondering is of heb ik dit mis?

Franciscus

#26 , 13 sep 2012 15:42

Hangt van veel factoren af. Beslissing hangt af van parket.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”