compromie getekend en uitelkaar wat te doen ?

dennisinnood
Topic Starter

compromie getekend en uitelkaar wat te doen ?

#1 , 12 sep 2012 06:29

Hallo,

ik zit met een vervelende kwestie waar ik op dit moment niet goed weet hoe het inelkaar zit,
mijn situatie is dat ik samen met mijn vriendin een compromie voor een huis heb getekend met een voorschot van 10000 euro(mijn inbreng),
Maar wij zijn nu uiteen, de akte is nog niet opgemaakt of ondertekend.
Mijn vraag is nu kan haar naam KOSTELOOS geschrapt worden of hoe zit deze procedure inelkaar ?

Hopende op een antwoord,

Dennis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 sep 2012 07:56

U zal moeten onderhandelen met de verkopers hierover.
Op dit moment is de verkoop namelijk reeds gesloten (akkoord over prijs en goed), en heeft u samen met uw ex een huis gekocht. Mochten de verkopers moeilijk doen, kunnen ze eisen dat u beiden (dus samen) de koop verder afhandelt, of stellen dat u de koop ontbindt en mogen zij het voorschot houden.
Zijn de verkopers redelijk, zullen ze zonder veel gedoe wel akkoord gaan met het kosteloos ontbinden van de 1e compromis en het opmaken van een 2e, waarbij het oorspronkelijke voorschot gebruikt wordt als voorschot voor de nieuwe compromis.

dennisinnood
Topic Starter

#3 , 12 sep 2012 15:16

maar is het niet mogelijk om met deze compromis verder tis doen maar de akte dan volledig op mijn naam ? als er onderling akkoord is tussen ik en men ex

Reclame

Turaki

#4 , 12 sep 2012 15:26

Volgens mij niet zonder toestemming van de verkopers. De compromis beschrijft de overeenkomst tussen de verkopers en de kopers, dus u en uw ex. Deze kan niet zomaar gewijzigd worden zonder toestemming van alle partijen.

dennisinnood
Topic Starter

#5 , 12 sep 2012 15:43

bedankt voor de info!

mvg, dennis

Terug naar “Andere”