Hallo,
ik heb het gevoel dat ik mij in een heel foute situatie begeef. Mijn (ex)vriend heeft schulden en kan niet in schuldbemiddeling gaan omdat hij geen adres heeft (ouders beiden overleden en kan geen eigen plaats betalen) en ik had voorgesteld om zijn adres bij mij te zetten zodat hij eraan kon beginnen. Hij heeft ondertussen ook de sleutels van mijn appartement. Maar wij zijn sinds kort uit elkaar maar onderhouden nog contact. Ik wil absoluut geen relatie meer met hem maar wil hem wel nog helpen. Onlangs hadden we een grote ruzie en zei hij dat, als ik hem nog kwaad zou maken, hij mijn volledige inboedel en appartement kort en klein zou slaan... ik dacht dat het loze woorden waren maar hij heeft dit al meermaals gezegd. Hij weigert momenteel ook om zijn sleutels af te geven... Momenteel is er geen sprake van een echte bedreiging maar ik heb veel schrik en ik voel mij er absoluut niet goed bij. Ik ken hem al heel lang en ik weet dat hij zeer opvliegend is. Hij is onlangs zijn oudste broer verloren aan een ongeluk en zijn moeder op een maand en half tijd. Hij loopt met veel opgekropte woede rond en ik ben bang dat zijn woorden op een bepaald moment in acties zullen gezet worden...
Kan ik mezelf beschermen zonder hem momenteel kwaad te maken of kan ik een eventuele klacht indienen ofzo? Niemand uit mijn omgeving weet dit en ik weet niet tot wie ik mij anders moet richten..