diefstal

keni
Topic Starter

diefstal

#1 , 11 sep 2012 16:38

ik ken iemand die voor een aanzienlijk bedrag aan kasbons geeft gestolen van een overledene,en die is nu de grote jan ermee aan het uitgangen,dat kan niet zijn,daarom wil ik weten wat ik kan doen om deze aan te geven ,ik heb namelijk geen tastbare bewijzen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2012 16:52

U hebt geen bewijzen? Dan kan u moeilijk iemand aangeven, niet? Hebt u persoonlijk nadeel van het "mogelijke misdrijf" van die andere persoon? U kan eens bij de politie langsgaan en hen melden dat u een vermoeden hebt dat die persoon een misdrijf begaan heeft. de politie zal dan wel zeggen wat er verder zal / kan / mag gebeuren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

keni
Topic Starter

#3 , 11 sep 2012 17:17

het enige bewijs dat ik zou kunnen bekomen is dat hij het mij nogmaals verteld hoe hij aan die kasbons gekomen is,en dat ik daar een opname van maak,zou ik daar al iets mee kunnen beginnen

Reclame

freelance

#4 , 13 sep 2012 00:13

[quote="keni"]het enige bewijs dat ik zou kunnen bekomen is dat hij het mij nogmaals verteld hoe hij aan die kasbons gekomen is,en dat ik daar een opname van maak,zou ik daar al iets mee kunnen beginnen[/quote

U kunt beginnen met een opname ( is niet verboden )en daarmee naar politie stappen .
Als politie dit als voldoende beschouwd komt er wel een onderzoek .
Of die opname bij een rechtszaak zal aanvaard worden , zal van de rechter afhangen ( een opname kan gemanipuleerd worden ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 sep 2012 18:08

Extra vraag hoelang geleden.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 13 sep 2012 18:11

Advocaat van de duivel: Van een overledene kan men toch niet stelen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

keni
Topic Starter

#7 , 03 dec 2012 18:34

antwoord op de vraag van Fanciscus, dat moet ongeveer 6 maanden geleden zijn

Creatief

#8 , 03 dec 2012 21:18

De persoon zal die waarschijnlijk in het huis van de overledene gevonden hebben of voor het overlijden gejat hebben.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”