drinkbaarwater verwarming?

glenn74
Topic Starter

drinkbaarwater verwarming?

#1 , 23 sep 2012 19:45

ik huur een woning van oktober 2011
nu het volgende is ik heb geen stadswater . het is boorputwater maar mijn water is bruin van kleur en stinkt enorm ik drik daar natuurlijk niet van nu is mijn vraag mag mijn huisbaas zoo een woning verhuren ?
met mijn mazout kachel heb ik ook enorme problemen ik kan ze niet doen branden of al de rook komt mijn huis binen . heb het er al zeker 10 keer of meer met mijn huisbaas over gehad maar hem doet er niks aan . ik zit hier gewoon in de koude en nu is dat niet meer uit te houden
als ik hier komen wonen ben heb ik alles geverft en de muren met taso laten behangen en die valt er nu zoo gewoon af .

kan er mij iemand helpen . aub :?:
de huurdersbond kan die mij helpen ? ik woon in deinze wontergem

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2012 19:59

Dringend de dienst woning van uw gemeente aanspreken en vragen voor een wonnigonderzoek. Een schouw die niet trekt kan een CO vergiftiging veroorzaken en een woning zonder drinkwater mag niet verhuurd worden.
Ik vermoed dat de wonig onbewoonbaar zal verklaard wortden.

patjebrussel

#3 , 23 sep 2012 20:12

met mijn mazout kachel heb ik ook enorme problemen ik kan ze niet doen branden of al de rook komt mijn huis binen . heb het er al zeker 10 keer of meer met mijn huisbaas over gehad maar hem doet er niks aan . ik zit hier gewoon in de koude en nu is dat niet meer uit te houden
Koude schouw, misschien slecht onderhouden.
Heeft die kachel al ooit eens goed gebrandt terwijl jij er was ? Of ben je een nieuwe huurder ?
Je kan de schouw wat opwarmen door er wat krantenpapier in te steken, en te doen branden natuurlijk, anders toch de kachel aansteken, en het even uithouden van de rook, na 5-10 minuten zou het toch moeten lukken.

Tenzij de schouw vol steekt natuurlijk met roet, of ze nooit naar behoren heeft gewerkt (te lage schouw, etc.,...)

Reclame

freelance

#4 , 23 sep 2012 21:25

Lees deze :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 1167&hilit" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic van 14 september 2012 : Huurhuis laten controleren .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

glenn74
Topic Starter

#5 , 23 sep 2012 21:48

jaa de kachel heeft gisteren en eergisteren een volle dag gebrant heb wel mijn ramen moeten open zeten want anders zou alles naar de mazout stinken .
ik gaa morgen naar het stadhuis is dat daar dat ik moet zijn ? ken er niet zoo veel van

en julie mogen het weten ik betaal alle maanden 550 euro
ik kom enorm depresief van da huis hier . geld heb ik ook bijna niet meer . zou ik recht heben op een noodwoning ?

freelance

#6 , 23 sep 2012 22:22

Dienst Stedenbouw moet je zijn .
Deze zitten Gentpoortstraat 1 Deinze .Maandag , woensdag en donderdag 9-12 u / dinsdag en vrijdag ook 's namiddags ( dinsdag 18 u vrijdag 16 u )
Zeg dat je huurhuis geen stromend water heeft , en de verwarming niet werkt .
Vraag of ze dit willen laten controleren .
Bij financiele of sociale problemen . Dienst Sociale zaken . Zitten op stadhuis Markt 21 . Helpen u verder .Kunnen u ook uitleggen wat er gebeurt bij een woningonderzoek .
U mag ook eerst naar sociale zaken gaan , vooraleer naar stedenbouw te gaan .( Mischien zal sociale zaken zelf stedenbouw verwittigen ) .
mvg.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Archief”