Reglementering gastanks

jinan
Topic Starter

Reglementering gastanks

#1 , 26 sep 2012 12:38

Wist niet zo goed waar dit plaatsen, is ook geen juridisch probleem, maar gewoon een vraag om informatie.

Toen wij ons huis kochten stond er een propaangastank buiten onze grond. Dat was natuurlijk niet wettelijk en wij waren verplicht ze binnen de omheining te plaatsen. Hier waren wat regels aan verbonden, maar goed, ze stond.

Nu is die tank afgekeurd omdat de wetgeving strenger is geworden en moeten wij allerlei ingrepen uitvoeren om in regel te zijn (anders levert men geen propaan meer). We wilden overschakelen op aardgas, maar de kosten waren te hoog.
De enige mogelijkheid is dus het plaatsen van betonnen platen volgens strikte regels en met toch wel ingrijpende veranderingen voor onze tuin. (niemand heeft graag zo'n gastank op gelijk welke plek in z'n tuin natuurlijk)
Nu zijn we dus al weken aan het nadenken en informeren en toch komt ook deze oplossing flink boven ons budget.

Mijn vraag is dus, stel dat we dat echt niet kunnen betalen, wat dan? Het werken met gasflessen is geen optie, we verwarmen er ook mee. Lenen is uiteraard ook geen optie, we kunnen het niet terugbetalen. Zou het OCMW een oplossing zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis

#2 , 26 sep 2012 19:20

Waarom is lenen "uiteraard" geen optie?
En waarom denk je dat het ocmw zal tussenkomen? Het maximum dat je daar kan bekomen is een beperkte terugvorderbare financiele steun...

freelance

#3 , 26 sep 2012 22:54

Van wie hebt u uw informatie , van uw gasleverancier of van een installateur ? ( " anders levert men geen propaan meer " ) .
Heeft men u ook verteld dat een gastank ondergronds kan geplaatst worden . Ik dacht voor minder dan 3000 l op 30 cm onder het aardoppervlak . Geen betonscherm meer nodig en volledig gebruik van uw grond . Mogelijks moeten er wel afstanden gerespecteerd t.o.v. buurpercelen of openbare weg .
Uiteraard dient de tank en alle technische voorzieningen goedgekeurd te zijn .
Vergunning : is enkel een melding aan gemeente .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

jinan
Topic Starter

#4 , 27 sep 2012 08:43

Waarom is lenen "uiteraard" geen optie?
omdat we het niet kunnen terugbetalen, simpel.
Van wie hebt u uw informatie , van uw gasleverancier of van een installateur ? ( " anders levert men geen propaan meer " ) .
van de gasleverancier, zij hebben een keurrapport en als zij leveren zijn zij in de fout, dus dat doen ze niet.
,
Heeft men u ook verteld dat een gastank ondergronds kan geplaatst worden . Ik dacht voor minder dan 3000 l op 30 cm onder het aardoppervlak . Geen betonscherm meer nodig en volledig gebruik van uw grond . Mogelijks moeten er wel afstanden gerespecteerd t.o.v. buurpercelen of openbare weg .
Uiteraard dient de tank en alle technische voorzieningen goedgekeurd te zijn .
geen optie omwille van de kosten en niet mogelijk gezien de indeling van ons perceel. zie
http://www.primagaz.be/particulier/prod ... tanks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
klik veiligheidsafstanden

Oude Belg

#5 , 29 sep 2012 14:28

We wilden overschakelen op aardgas, maar de kosten waren te hoog.
Ik zou deze piste verder onderzoeken. Op termijn ben je véél goedkoper uit. Zijn er geen tegemoetkomingen mogelijk van de gasmaatschappij, de gemeente, de provincie, het gewest? Premies?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”