domicilie adres

givje
Topic Starter

domicilie adres

#1 , 26 sep 2012 15:02

Beste,

Graag had ik even raad gewenst ivm een paar vragen die ik me stel.

Ik ben net afgestudeerd aan de universiteit gent en heb afgelopen 2 jaar hier op kot gezeten. Graag had ik nog een jaar op m'n kot gebleven aangezien ik nog niet wist of ik ging verder studeren of al werken. De kotbaas laat me nu nog 1 jaar op m'n kot blijven (maar dan zeker niet het kotadres als domicilieadres opgeven). Ik heb echter werk gevonden vorige week en ik start deze week in Gent.

Mijn domicilie adres is nog steeds bij mijn ouders in Brussel. Nu vroeg ik me af of ik hiermee niet in de problemen zal geraken ivm belastingen enz..?

Alvast bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 26 sep 2012 19:09

Je domicilie is je werkelijke verblijfplaats. Dat is Gent, gezien je niet meer studeert en daar blijkbaar effectief hoofdzakelijk verblijft. Dat heeft 2 gevolgen:
- Daardoor zouden je ouders of iemand die er belang bij heeft, je kunnen afschrijven van je ouderlijk adres en kan je zonder adres te komen staan.
- Je domicilie zou je eigenlijk moeten zetten op je huidig adres. Probleem is dat 9/10 de politie dit nooit zal goedkeuren, geizen het geen aparte woongelegenheid maar gewoon kot is.

MAAR: dit is theorie, zolang je ouders geen probleem maken, zal je in de praktijk daar niets van merken.

givje
Topic Starter

#3 , 26 sep 2012 22:28

Hartelijk dank voor uw reactie :-) !!

Groetjes

Reclame

Lightning

#4 , 26 sep 2012 22:30

Domiciliefraude is strafbaar.

roharro

#5 , 26 sep 2012 22:56

Vraagsteller kan volgens mij perfect bij ouders gedomicilieerd blijven als hij ze gaat bezoeken tijdens het weekend!
Zijn woonst in Gent dient dan enkel om op reistijd te besparen tijdens de weekdagen.
Kan dat misschien zelfs inbrengen als beroepskost :idea: ....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#6 , 27 sep 2012 08:20

Ik heb dezelfde mening als roharro. Er zijn meerdere jongeren, die dat doen. Eén voorwaarde is wel dat dit aan de ouders gevraagd moet worden of ze hun domicili bij de ouders mogen houden.

Lightning

#7 , 27 sep 2012 08:28

... Er zijn meerdere jongeren, die dat doen. ...
En daarom is het toegelaten? De constructie die roharro voorstelt - doen alsof je nog thuis woont en er een extra belastingvoordeel uit halen - is domiciliefraude van de zuiverste soort.

Tope

#8 , 27 sep 2012 08:46

... Er zijn meerdere jongeren, die dat doen. ...
En daarom is het toegelaten? De constructie die roharro voorstelt - doen alsof je nog thuis woont en er een extra belastingvoordeel uit halen - is domiciliefraude van de zuiverste soort.
Poster heeft een inkomen en een eigen aanslagbiljet.
Hoe kan hij dan 'doen alsof hij nog thuis woont en daar belastingvoordeel uit halen'?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”