Reeds 2 jaar ben ik via jrb bezig om een gelijk verblijfsco-ouderchap te verkrijgen. Tot vorige week had ik mijn kinderen iedere week 3 dagen bij me. Ik zou echter naar een 7/7 regeling willen (omdat ik nu nooit een volledig weekend heb met de kids).
De jeugdrechter heeft hier wel oren naar maar om tegemoet te komen aan de wens van de mama, gaat dit geleidelijk gebeuren. Voorlopig heb ik mijn kinderen nu van donderdag t.e.m. maandag, dan 9 dagen bij hun mama, dan weer 5 dagen bij mij. De vakanties worden verdeeld. Elk om beurt.
Nu hebben we dus een regeling 5/9 dagen om nadien te evolueren naar een 6/8 en vervolgens een 7/7. Zo gaat het niet te bruusk voor de kids (voer voor discussie maar dit kan in andere topics).
Mijn vraag nu;
In oktober heb ik de kinderen net voor de herfstvakantie. T.t.z. van donderdag 25/10 t.e.m. maandag 29/10, maar vemits ma 29/10 de herfstvakantie begint en er vastgelegd is dat ze dan bij mij zijn (mama krijgt de krokusvakantie), blijven ze dus van do 25/10 t.e.m. zondag 04/11 (Einde herfstvakantie).
Heb ik dan mijn kinderen opnieuw donderdag 08 nov (9 dagen na ma 29/10) of begint bij het einde van de herfstvakantie de regeling weer vanaf 0 en moet ik bijgevolg wachten tot donderdag 15 nov???