Huis afbetalen door 1partij tot aan de verkoop

johanb1977
Topic Starter

Huis afbetalen door 1partij tot aan de verkoop

#1 , 11 okt 2012 19:07

Mijn vriendin en ik gaan uiteen en het huis wordt verkocht. Omdat dit toch enkele maanden duurt zijn wij overeengekomen dat zijn er blijft wonen en ik iets anders zoek.
Zij zou dan de lening volledig zelf verder betalen.
Waar zijn wij het beste om zo'n document op te stellen? Kan dit onderling of via notaris?
Wat gebeurt er als zij na een paar maand niet meer verder betaald, ben ik dan gedekt door een officieel document of niet?

Iemand had mij gezegd dat het voldoende was om een onderlinge overeenkomst te hebben op papier zonder bank of notaris. Persoonlijk lijkt het mij een beetje raar dat dit zou voldoende zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 12 okt 2012 12:33

Neen, u bent niet gedekt door een officieel document. De bank heeft niets te maken met wat jullie onderling besluiten en zal het geld komen halen, waar het te halen valt. Jullie hebben beide de lening afgesloten en dus kan er bij beiden geld gehaald worden.

lucgescheiden

#3 , 13 okt 2012 17:31

Kan de woning in onverdeeldheid blijven, om aldus de bank af te houden?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”