Geldig contract?

bart allmighty
Topic Starter

Geldig contract?

#1 , 10 sep 2007 03:07

Laten we de situatie kort en duidelijk schetsen:

Een week voordat ik en mijn vriendin een contract gingen tekenen van een 2 koten in hetzelfde huis om, na 8 maand een relatie te hebben, in samen te wonen; zegt mijn vriendin dat ze alleen iets gaat huren, omdat de relatie niet goedgekeurd is door haar vader.

Ondertussen gaat haar vader haar 2weken opsluiten, haar gsm bijhouden en zorgen dat ze niet bij de computer kan. En elke avond zet hij haar op een stoel om er uren tegen te roepen en te schreeuwen dat ze niet van me mag houden want dat ik een ploert ben. Terwijl geeft hij haar ook de schuld dat haar kleine broertjes en zusjes huilen en dat haar moeder depri is omdat zij zich niet heeft gedragen op een gepaste manier (= zijn wil volgen = niet op mij verliefd zijn). Kortom hij doet er alles aan om haar te brainwashen.

Ma bon, ik laat ons doen en laten niet bepalen door hem. Dus dacht ik: ik ga gewoon toch het andere kot in dat huis tekenen. Hoor ik van mijn vriendin in ??n van haar geheime gsm gesprekken met mij dat palief tegen de kotbazin had verteld dat ik de ex vriend ben en haar stalk en dat zij koste wat het kost de andere kamer niet aan mij mag verhuren, dat zij mij zelfs niet mag binnenlaten.

Ik was nog niet uit mijn lood geslagen en bedacht het plan om mijn vader naar de kotbazin te sturen om een contract te tekenen. Het enige probleem is: de kotbazin kent mijn achternaam, dat is in dit geval Dierickx. Dus wat bedachten we: mijn zus die is getrouwd en laat zich overal mevrouw "familienaam van haar man" noemen ipv mevrouw Dierickx. Laten we dus het contract op de naam van "voornaam zus" + "familienaam van haar man" + "echte adres van mijn zus" zetten, en er mijn vaders handtekening onder plaatsen. Hij komt immers een kot huren in naam van mijn zus.

Kan dit of is dit onwettelijk?
Kan de situatie achter het eventuele onwettelijk feit in mijn voordeel zijn als het tot een rechtzaak komt?
Kan de kotbazin de vader van mijn vriendin aanspreken voor inkomsten verlies als ze mijn contract zou ontbinden, na een tijdje ziet dat mijn verhaal het ware is en geen andere huurder vindt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 10 sep 2007 09:57

Hey daar

Ik ben geen jurist. Maar ik wil je even doen nadenken. Vraag jezelf af of het wel verstandig is duidelijk buiten de wil van haar papa om, toch een kot te huren in hetzelfde gebouw. Ik weet niet in welke stad je gaat studeren, maar het moet toch mogelijk zijn iets te huren dat vlak bij haar kot in de buurt ligt.

Ik wil maar zeggen: als de relatie nu al verzuurd is en haar papa jou een 'ploert' vindt, doe je er m.i. veel beter aan om het niet op de spits te drijven. Wil je haar beschermen, dan blijf je beter uit haar papa's gezichtsveld. Wil je met haar iets moois opbouwen, dan doe je er beter alles aan om aan haar papa te bewijzen dat je geen ploert bent.

Succes hoor!

bart allmighty
Topic Starter

#3 , 10 sep 2007 10:08

Hey daar

Ik ben geen jurist. Maar ik wil je even doen nadenken. Vraag jezelf af of het wel verstandig is duidelijk buiten de wil van haar papa om, toch een kot te huren in hetzelfde gebouw. Ik weet niet in welke stad je gaat studeren, maar het moet toch mogelijk zijn iets te huren dat vlak bij haar kot in de buurt ligt.

Ik wil maar zeggen: als de relatie nu al verzuurd is en haar papa jou een 'ploert' vindt, doe je er m.i. veel beter aan om het niet op de spits te drijven. Wil je haar beschermen, dan blijf je beter uit haar papa's gezichtsveld. Wil je met haar iets moois opbouwen, dan doe je er beter alles aan om aan haar papa te bewijzen dat je geen ploert bent.

Succes hoor!
Haar papa zal me binnen een jaar nog altijd iemand vinden die zijn dochter gaat bedriegen en haar tanden uit gaat slaan. De relatie tussen mij en mijn vriendin gaat goed, totdat hij er zich inmengt. Ik kan niet bewijzen dat ik goed ben voor zijn dochter, als zij mij niet mag zien. Als het na een jaar uitkomt dat ze me wel zag, wordt ze weer gestraft. Bovendien heb ik een liefdesrelatie met mijn vriendin, en een relatie met haar vader, maar ik wil hem niet IN de liefdesrelatie. Wat voor een relatie is dat trouwens als we alles wat wij beslissen valt of staat met de emoties van haar ouders?

Bovendien begin ik pas met werken, en een kot betalen van 200? tov een ander kot van 250 tot 300? is nog wel een groot verschil, hoor.

Reclame

Terug naar “Huren”