wat te doen met spaargeld

katje2560
Topic Starter

wat te doen met spaargeld

#1 , 16 okt 2012 19:40

heyla mensen ,

Ik heb gezien dat de banken de rente WEER gaan verlagen!

Nu wil ik dus wat goud kopen om de inflatie en toch iets van waarde te hebben.

Zou ik het nu nog doen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2012 19:49

De banken verlagen de rente en de belastingsregering verhoogt de roerende voorheffing op het verlies dat de spaarder lijdt wegens inflatie.
Wie zei dat kapitaalinkomsten te laag worden belast????
Inkomsten van kapitaal zijn reeds geruime tijd in reële termen negatief en daar moet men dan nog belasting op betalen ook!
Laat ons liever eens goed lachen ipv ons te bekommeren om geld, dat is tenminste gezond (en voorlopig nog belastingsvrij...) :lol: :lol: :lol:

ps: -wat het goud betreft: beleg daar enkel geld in dat u nooit nodig zal hebben :mrgreen: :mrgreen: want het is zeer speculatief
-voorlopig kunt u uw geld ook nog gratis afgeven in de kringloopwinkels
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gdm2

#3 , 16 okt 2012 20:03

het hangt af hoeveel spaargeld je hebt.
Koop in geen enkel geval goud in de bank want die kosten zijn hoog.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2012 11:00

heyla mensen ,

Ik heb gezien dat de banken de rente WEER gaan verlagen!

Nu wil ik dus wat goud kopen om de inflatie en toch iets van waarde te hebben.

Zou ik het nu nog doen?

mvg
Alleszinds beter dan het gedacht dat u hier hebt:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=42062" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

gdm2

#5 , 19 okt 2012 11:37

Alles hangt af van het bedrag (moet niet veel zijn), heb je het op lange termijn niet nodig of wil je er steeds aan kunnen, hoeveel tijd wil je er in steken en wat is je beoogde doel ( waarschijnlijk meer dan een spaarboekje). er zijn heel veel mogelijkheden afhankelijk van het type spaarder.

Terug naar “Bank & Beurs”