Accordeon of vast

kiuketski
Topic Starter

Accordeon of vast

#1 , 17 okt 2012 14:49

Hallo,

Ik ben me momenteel aan het bevragen bij Immotheker om een beter afbetalingsstelsel te kunnen verkrijgen voor mijn hypothecaire lening.

In 2010 voor 235.000 geleend bij Fortis voor 25 jaar (max. verlengbaar tot 30 jaar)
Maandelijkse afbetaling is 1210 Euro/ maand. (3,89%)

Nu krijg ik een voorstel om het resterend verschuldigd bedrag aan 28 jaar te lenen (het worst case scenario bij mijn huidig product) bij een andere bank name Allianz. Die kunnen mij een vaste rente geven (dacht ongeveer dat die momenteel 4,4% staat) waardoor ik de komende 28 jaar 1033 Euro/ maand zou moeten betalen.

Dit zou mij een 170 Euro/maand kunnen uitsparen.

Alleen weet ik niet goed hoe je best de overweging maakt. Gaat de looptijd effectief naar 30 jaar gaan in de komende jaren of niet.
Indien het 30 jaar wordt, bestaat er geen twijfel dat de nieuwe aanbieding voordeliger is, maar hoe kan je hier knopen in doorhakken.

Thanks voor jullie feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 19 okt 2012 19:40

Bij een herfinanciering bij een andere bank komen er toch heel wat kosten bij kijken. Wederbeleggingsvergoeding 3 maand intrest. Al vlug 220 €. Kosten dossiersluiting en handlichting, notariskosten nieuwe hypotheek. Indien je wil herfinancieren naar vaste rente ga dan met je huidige bankier praten. Je vermijdt alle notariskosten en kan desgewenst omvormen van variabel naar vast.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2012 20:16

En vergeet niet om rekening te houden met de inflatie. 1000 € vandaag zal veel meer zijn dat 1000 € binnen 20 jaar

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”