#1 , 16 okt 2012 22:32
Dit is de tekst uit mijn vonnis (Leuven 07/04/2009)
De kinderbijslag en andere sociale uitkeringen voor het kind komen toe aan partijen, ieder voor de helft. De vader, die de bijslagen en uitkeringen ontvangt stort de helft van deze bedragen door aan de moeder ter gelegenheid van een tweemaandelijkse afrekening.
Ik ben hier altijd veel te braaf in geweest en reageerde niet als mijn ex al eens een storting deed. Nu ben ik er eigenlijk effectief achtergekomen dat hij mij VEEL te weinig stort.
Het kindergeld dat hij ontvangt voor onze zoon (K) is 275,26€/md. Hij vormt een nieuw feitelijk gezin. Voor het kinderbijslagfonds is er dus een deel gewijzigd. Onze zoon (K) is binnen dit nieuwe gezin het 3e kind, waardoor er wettelijk bepaalt is dat hij 275.26€(met leeftijdstoelslag) ontvangt.
Nu is mijn vraag of ik effectief de helft mag eisen van dat kindergeld? Want na berekening (01-01-2011 tot 01-09-2012) kom ik op een tekort van 2141€ (ik heb de verklaring van het kinderbijslagfonds waarin staat hoeveel mijn ex maandelijks ontvangt voor K). En in het vonnis is er nergens sprake van een bedrag, waar ik kan op terugvallen. Daarom wil ik hier echt wel zeker van zijn dat ik dat achterstallig geld mag eisen.