contracten voor het aanbieden van diensten

mamy
Topic Starter
Berichten: 42

contracten voor het aanbieden van diensten

#1 , 24 okt 2012 19:44

Beste,

Graag had ik op volgende een antwoord gekregen.

Ik ben opstart met een zaak in copywriting en webdesign. Alle papieren zijn geregeld, en ben dus met alles wettelijk in orde.

Het enige waar ik mee worstel is: kan ik zelf contracten opstellen, met daarin mijn voorwaarden? Of zijn er zaken die er wettelijk gezien in moeten staan?

Idem met facturen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2012 18:31

Nooit bedrijfsbeheer gehad?
Op een factuur moeten een aantal wettelijke verplichte vermeldingen staan:
http://www.vdvaccountants.be/data/docum ... rieven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bfak.be/factuur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/economie/hande ... n_factuur/" onclick="window.open(this.href);return false;
De algemene voorwaarden zet u best op de voorzijde van uw factuur.

vb De wettelijke heffingen worden verrekend. Klachten moeten om geldig te zijn binnen de 8 dagen na ontvangst van de goederen aangetekend bij ons toekomen.
De goederen blijven eigendom van de verkoper tot de volledige betaling van de factuur.
Facturen welke niet voldaan werden op de vervaldag worden verhoogd met een verwijlinterest van 1,5% per maand en dit zonder ingebrekestelling.
Indien beroep gedaan moet worden op onze raadsman en/of procedure voor de rechtbank, wordt bijkomend een schadebeding aangerekend van 10% met een minimum van € 150.
Enkel de rechtbanken te A zijn bevoegd.

Verder naam van de firma, vennootschapsvorm, adres BTW en ondernemingsnummer.
Ook de gegevens van uw bank(en) is nuttig. Verder uw telefoonnr/fax,mailadres en website, korte omschrijving van uw activiteit kan ook geen kwaad.

8_)

mamy
Topic Starter
Berichten: 42

#3 , 27 okt 2012 11:01

Wel bedrijfsbeheer gehad tijdens mijn graduaatsopleiding, maar dat was zo algemeen, dat er dus niks over contracten opstellen werd vermeld. Wat ik echt wel spijtig vind.
Want dat heb je idd wel nodig als je een eigen zaak opstart.

Bedankt voor de info. Nu kan ik dat laatste document ook in orde brengen, zodat ik mijn klanten een correct contract kan aanbieden.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”