geld verduisterd

justitia1
Topic Starter

geld verduisterd

#1 , 28 okt 2012 02:41

Hallo

Ik ben gehuwd onder huwelijkse voorwaarden en heb echtscheiding aangevraagd.
Er heeft ook geen geen jaarlijkse verrekening plaatsgevonden.

Mijn partner heeft na blijkt jaren spaar-geld weggesluisd van rekening en nu alle spaar-rekeningen geplunderd incl.
spaargeld van kinderen.
Het geld afkomstig van tig jaar kindergeld van 2 kinderen en opsparing van bijberoep en loon i.h. zwart is weg , dit kan toch niet !

Totaal een bedrag van tussen 30 en 50.000 euro.
Ikzelf heb overwaarde van verkoop eigen woning ingebracht bij de aankoop van gezamelijke woning, deze is door cirsis ook minder
waard geworden.

Kan ik het huis behouden en kan ik het verduisterde geld ook zien terug te halen ?

Mvg, justitia 1

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 29 okt 2012 17:09

Eénieder huwt onder huwelijksvoorwaarden, belangrijk bij echtscheiidng is; de welke...?
Indien u spreekt over jaarlijkse verrekening gaat het wellicht over een huwelijkscontract met scheiding van goederen.
Tracht alvast een copy van dit contract te bemachtigen, zodat u weet wat deze voorwaarden inhouden.

Alle beschuldigingen die u maakt zult u ook moeten aantonen.
(Wellicht was het wijselijker om hiervan eerst de bewijzen te vergaren alvorens een aanvraag tot scheiding in te dienen...)
U kunt zich alvast tot de bank wenden om een copy van de rekeningafschriften aan te vragen, om één en andere te bewijzen.

In eerste instantie zal de rechtbank van Kort Geding tijdelijke maatregelen uitspreken voor de periode van de echtscheidngsprocedure.
U kan verzoeken om de kinderen en uzelf gedurende deze periode de woning te laten betrekken, zonder bewoningvergoeding.

Of u het huis kan blijven behouden, en of u verduisterde gelden kan terughalen is afhankelijk van wat u kan bewijzen.
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2012 19:01

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... EI-Ejzwvqg" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... G-wS68-cXA" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”