overbruggingskrediet

tinkerbel
Topic Starter

overbruggingskrediet

#1 , 02 nov 2012 14:52

Hallo,

Mijn partner en ik hebben onlangs een woning aangekocht. Ikzelf bezit een appartement (dat te koop staat), hierdoor diende er een overbruggingskrediet te worden aangegaan. Het rare is dat mijn partner diende mee te tekenen voor dit overbruggingskrediet, tot slot van rekening is het appartement mijn eigendom en niet zijn eigendom.

Nu hoor ik links en rechts dat ik hiermee niet zo verstandig ben geweest en dat ik hem hierdoor de helft van de overschot van de verkoopprijs van het appartement heb gegeven. Is dit zo?
Indien dit zo is, hoe kan ik dit nog rechtzetten?

Alvast bedankt!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 02 nov 2012 14:56

Niet zo heel lang geleden stelde iemand hier exact dezelfde vraag.
Zie hier: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 15&t=41310" onclick="window.open(this.href);return false;

basejumper

#3 , 06 nov 2012 20:02

Overbruggingskrediet gebeurt meestal met als waarborg hypothecair mandaat op de te verkopen woning én de aan te kopen woning.
Uw partner tekent mee als medeschuldenaar. Hij/zij betaalt dus de intresten mee af maar is inderdaad geen eigenaar van de huidige te verkopen woning. Het is dus geenszins zo dat je daarmee de helt van de waarde van je appartement aan je partner geeft. Jouw eigendom blijft jouw eigendom en de verkoopopbrangst blijft in jouw eigen vermogen. Indien je dat herinvesteert in de nieuwe woning moet je wel zorgen dat in de aankoopakte duidelijk jouw extra inbreng beschreven staat.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”