opzeg huurcontract

kristin
Topic Starter

opzeg huurcontract

#1 , 17 sep 2007 12:50

ik heb een huurcontract van een jaar. (tot juni 2008).
Dit contract is niet geregistreerd.
In mijn contract staat vermeldt dat er een persoon extra komt wonen dat dit gemeld moet worden aan de huisbaas. ( het gaat over mijn zoon die terug bij mij komt wonen). Als deze er niet mee akkoord gaat, kan ik dan dit huurcontract opzeggen, of moet ik mijn jaar uitdoen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 17 sep 2007 13:03

zolang het niet geregistreerd is kan u er gelijk wanneer uit.
een meldingsplicht houdt mi niet in dat er toestemming nodig is van de verhuurder

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2007 13:41

7 december 2006 Programmawet (I), B.S. 28 december 2006
Art. 73. In artikel 3, § 5, van Boek III, Titel VIII, Hoofdstuk II, Afdeling II, van het Burgerlijk Wetboek, wordt het volgende lid ingevoegd tussen het tweede en derde lid :
« Zolang het huurcontract niet geregistreerd is na de termijn van twee maanden bedoeld in artikel 32, 5°, van het Wetboek der registratie-, hypotheek- en griffierechten, zijn zowel de in het eerste lid bedoelde opzeggingstermijn als de in het tweede lid bedoelde vergoeding niet van toepassing. »

Art. 3, § 5 Woninghuurwet is van toepassing op de overeenkomsten van negen jaar, niet op de overeenkomsten van korte duur.
Bij een overeenkomst van korte duur kan u in principe niet eenzijdig een einde maken aan de overeenkomst voor de beëindiging van de termijn, tenzij de huurovereenkomst zelf hierover iets zou bepalen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”