Carport ombouwen

Saar20
Topic Starter

Carport ombouwen

#1 , 05 nov 2012 17:33

Hallo,

Wij zouden graag onze carport ombouwen tot een studio voor mij (met badkamertje, slaapkamer, enz, dus een volwaardige studio). Nu lees ik op internet verschillende dingen en daarom stel ik hier mijn vraag.

Moet ik hiervoor enige formaliteiten vervullen (bouwvergunning aanvragen of iets dergelijk)? Zo ja, is er kans dat die vergunning geweigerd zal worden?

Groetjes en alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 nov 2012 20:13

Een carport is toch gewoonlijk een paar palen met daarop een dak. Als je daar een studio wil van maken met een slaapkamer en een badkamer is dat geen ombouw meer maar een zeer grondige verbouwing, waarvoor je zeker een bouwvergunning zal nodig hebben.

freelance

#3 , 06 nov 2012 02:40

Best al eens navragen bij gemeente - Stedenbouwkundige Dienst .
Plaatselijke verordeningen kunnen meespelen .
Maar in principe zal gelden : Functiewijziging van een bestaand gebouw :
" Ook omgekeerd geldt dat u een stedenbouwkundige vergunning nodig hebt om een gebouw dat niet als woning bedoeld is toch als woning te gebruiken. "
( Ruimtelijke Ordening.be / vergunningen / werken aan en rond de woning /wijzigen van de woonfunctie ).
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Saar20
Topic Starter

#4 , 13 nov 2012 20:41

Sorry voor de late reactie :oops: maar alsnog bedankt voor de antwoorden. Ik ga het voor alle zekerheid eens navragen bij de gemeente.

Terug naar “Andere”