Schoolkeuze kind

Webster79
Topic Starter

Schoolkeuze kind

#1 , 11 nov 2012 22:46

Beste,

Ik ben momenteel aan het scheiden met EOT. Hiervoor zijn we al 1x naar rechtbank geweest en getekend.
De tweede keer volgt in januari. In deze overeenkomst staat de schoolkeuze van ons kind, en hij is school gestart
deze week.
Ik kan me echter moeilijker en moeilijker vinden in de schoolkeuze. Ik had toen voornamelijk toegestemd omdat mijn ex
toen nog geen rijbewijs en auto had, maar ondertussen is ze hierin ver gevorderd. Ook haar werktijden zijn gewijzigd.
Als het kind bij haar school loopt, moet het 2 weken op 3 om 7u. naar de schoolopvang, en smiddags op school blijven.
Zij heeft niemand anders om voor het kind te zorgen.
Indien het bij mij school loopt, moet het telkens maar om 8u15 naar school aangezien het bij mij thuis of mijn ouders kan
blijven, en het kind zou ook elke dag naar huis kunnen over de middag om te eten. Voor een kind van 2.5 scheelt dat toch een
stuk ! Bovendien moeten we hem ook elke woensdagmiddag gaan halen, aangezien zij moet werken en niemand anders heeft om voor het kind te zorgen.

Heeft het nog zin, nu het kind al gestart is op school (ik heb geen schriftelijke toestemming gegeven aan de school, weten
ook niet van onze scheiding), en na 1x getekend te hebben op rechtbank, om naar de jeugdrechtbank te gaan en hen de school
te laten kiezen ? Maak ik kans ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 11 nov 2012 23:47

Ik betwijfel of dit voldoende zal zijn, in de periode dat uw kind bij uw ex is, is zij degene die de beslissingen neemt, en als zij beslist om uw kind naar de opvang te brengen, heeft u daar niets in te zeggen.

duma

#3 , 15 nov 2012 14:01

Wat Turaki zegt. Eens een kind naar een bepaalde school gaat is een jeugdrechter nooit happig om dat te veranderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”