Hoi
Ik ben een jongeman van 22 en sinds kort volgende ik een opleiding ICT-Technicus dat in samenwerking met VDAB werd georganiseerd. Duur van die opleiding was 6 maanden + 6 weken stage. Ik ben op 19 juni van start gegaan bij deze opleiding maar, nu is mijn opleiding stopgezet wegens enkele afspraken niet na te gaan (te laat komen, ongewettigd afwezig) dit vrijdag 10/11. Dus net een maand voor het einde. Ik heb niet ingestemd om het stop te zetten want ik wou het graag uitzitten. Wanneer de traject verantwoordelijke van die instelling me zei "je wou toch dat het stopte?" en ik "nee absoluut niet, waarom zou ik dan 4 maanden hier zitten?" reageerde hij tamelijk verbaasd met een uitdrukking van "oei, misschien heb ik verkeerd gedaan.." De beslissing werd genomen door de VDAB via die traject verantwoordelijke. Nu weet ik niet wel niet wat hij in zijn mail naar VDAB heeft geformuleerd.
Mijn vraag is. Kan ik die opleiding verder afmaken door vb. bij de vdab te horen of ik een herkansing krijg of wat dan ook. Want als je de logische aspecten erbij haalt zou het toch niet zo slim zijn om een cursist te weigeren van diensten puur voor enkele (2 of 3) keer te laat komen en (2 keer) ongewettigd afwezig te zijn. Die opleiding kost VDAB 4,000 euro dus is dat dan geen geld weggooien? Naar mijn mening is er al zeker niet naar gevraagd tijdens dit absurd proces. Ik wens terug te starten en die laatste maand af te maken. Ik was zeer goed bezig!