stalking - door je raam kijken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: stalking - door je raam kijken

#16 , 16 nov 2012 14:32

Dan gaan we naar laster en eerroof....
Maar als ook huisbaas al mee aangifte wil doen ...
Mogelijk heeft politie al info over de dame (voorgeschiedenis)...of kunnen deze zelf op het idee komen internet te raadplegen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#17 , 16 nov 2012 14:40

Hangt er van af waarvoor huisbaas aangifte wil doen . Mogelijks heeft die een andere agenda . Mee opletten .
Afzonderlijk klacht indienen lijkt mij beter .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus

#18 , 17 nov 2012 17:39

Correct opgemerkt .... uiteraard ieder voor zich aangifte doen. 8_)
Iedere aangifte zal vermoedelijk gaan over andere feiten .... of de huisbaas moet mee aan het bureau zitten.
Kan zijn dat er nog andere mensen 'last' hebben van die dame....

Reclame

Loria
Topic Starter

#19 , 17 nov 2012 20:43

het koppel net onder hen heeft al met een diepe zucht zitten klagen: die van boven ons, dat is niet te doen van het lawaai en de overlast. De huisbaas weet dat die mensen daar hinder van ondervinden.

freelance

#20 , 17 nov 2012 21:49

Indien meerdere personen in het gebouw " last hebben " , en de huisbaas is bereid initiatief te nemen , dan zal hij/zij wellicht met de meeste authoriteit kunnen optreden .
Verzeker hem van uw medewerking om als getuige op te treden ( mondeling bij politie , hetzij schriftelijk indien nodig ) .
Indien verklaringen van uwentwege , hou u aan de rechtstreekse feiten die u meemaakt .
Blijft nog steeds het feit dat hinder moet kunnen bewezen worden , om een klacht in te dienen.

Loria
Topic Starter

#21 , 21 feb 2013 22:49

Vanavond belde de buurvrouw me op en zei ze dat we niet meer door ons raam mochten kijken als ze thuiskwam want ze heeft geen privéleven meer. Ook zei ze dat we moesten oppassen of een andere bovenbuur zou onze boel wel eens kort en klein kunnen slaan. Ik heb zo'n voicerecordertje dat een minuut kan opnemen en heb een paar keer op play gedrukt. Het geruis wat weggekregen en je hoort die dingen dus echt goed. Ik nam deel aan het gesprek.
Ik kan het daardoor wschl wel gebruiken. Stap ik hiermee best nd politie of nd huisbaas om mee te beginnen?

freelance

#22 , 21 feb 2013 23:22

Politie dan maar . Uiten van bedreigingen .
Als er achteraf dan iets gebeurt ( hopelijk niet ) heeft Politie dan tenminste al een dossier ( een precedent ) .
Als meerdere buren ( en huisbaas ) dit ook doen , kan er al een aardig dossiertje klaar liggen .

Loria
Topic Starter

#23 , 22 feb 2013 02:37

Bedankt. Wanneer men zegt: je staat teveel voor je raam, de mensen hebben geen privéleven meer op straat, je hebt daar een opname van. Is dat dan strafbaar? Want eenieder doet in zijn wooneenheid toch wat hij wil en als dat door een ander wordt ontzegd, wat kan men dan doen?

Franciscus

#24 , 22 feb 2013 21:56

Het geheel: u mag niet meer uit het raam kijken en ALS u dat doet DAN zal een bovenbuur de boel kort en klein slaan. Dat laatste is strafbaar dus een strafbare mondelinge bedreiging.

Loria
Topic Starter

#25 , 22 feb 2013 23:24

Zal eens fragmenten uit de geluidsopnames noteren:

hij staat ontploffen want hij is heel kwaad aan het worden. Ik mag zelfs uw naam niet meer vernoemen of hij wordt echt echt heel kwaad. Hij vertoont geen enkele vorm van sympathie meer voor u omdat je vanachter je venster regelmatig zit te kijken. Je weet vaak welke kleren hij draagt en om hoe laat hij thuiskomt. Ze zei er zelf bij: ik kijk ook door mijn raam, maar ik doe dan het gordijn open en zwaai ne keer naar de mensen, dat is anders, maar zo stiekem zitten piepen. Dat is iets anders. Hij wil een privéleven wanneer hij op straat loopt en doordat er mensen en zeker jij vaak zitten piepen, heeft hij geen privéleven meer.

Ik moet wel toegeven dat ik in het gesprek zelf twee keer harde woorden heb gebruikt. Toen ze zei dat hij geen basisrespect en basissympathie voor me heeft, zei ik: dat lijkt dan toch meer op een ernstige ziekte waarop ze antwoordde: dat is gewoon een karaktertrek. Ik zou niet graag van de mensen horen dat ik een zware ziekte heb en jij ook niet.
Heb ook eens gezegd dat hij me doet denken aan een psychopaat en ja, misschien had ik die woorden niet mogen gebruiken, want het komt over alsof ik hem in een zwakke positie wil zetten door hem "ziek" te verklaren.
Ze zei: hij zou de boel kort en klein slaan wanneer hij zou weten dat jij hem een zware zieke noemt.

Terug naar “Privacy-bescherming”