Stacarvan vernieuwen wat met vergunning

dolphinxxx
Topic Starter

Stacarvan vernieuwen wat met vergunning

#1 , 21 nov 2012 14:26

Ik heb een stacaravan op een stuk bosgrond er is een bouwvergunning 1972 voor stacaravan met carport, mag ik nu deze caravan vernieuwen zonder dat ik een nieuwe vergunning moet aanvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 21 nov 2012 14:41

Wat versta je juist onder vernieuwen? Dit kan gaan van een likje verf tot de helft afbreken en vervangen...

freelance

#3 , 21 nov 2012 15:35

16 JULI 2010. - Besluit van de Vlaamse Regering tot bepaling van handelingen waarvoor geen stedenbouwkundige vergunning nodig is
HOOFDSTUK 3. - Handelingen in, aan en bij andere gebouwen dan woningen

Art. 3.1. Een stedenbouwkundige vergunning is niet nodig voor de volgende handelingen :
1 gebruikelijke ondergrondse constructies als ze niet voor de rooilijn of in een achteruitbouwstrook liggen;
2 handelingen zonder stabiliteitswerken en zonder wijziging van het fysiek bouwvolume aan zijgevels, achtergevels en daken;

Vernieuwen mag altijd ( werken ter onderhoud of instandhouding ) , volume veranderen niet .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

dolphinxxx
Topic Starter

#4 , 21 nov 2012 15:38

vernieuwen, dacht ik inderdaad een nieuwe plaatsen, aangezien een stacaravan tenslotte nog altijd een losstaand voorwerp is

freelance

#5 , 21 nov 2012 15:45

Voor volledig nieuwe constructie : best nagaan wat de oorspronkelijke bouwvergunning hierover zegt .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Andere”