einde huur eigen gebruik en plaatsbeschrijving

Ellen21
Topic Starter

einde huur eigen gebruik en plaatsbeschrijving

#1 , 25 sep 2007 11:34

Ik ga als verhuurder een huurcontract opzeggen van korte duur voor eigen gebruik.

* Klopt het dat je zelf binnen het jaar de woning moet betrekken ? Of is het voldoende dat je je adres wijzigt naar de woning ?

Bij begin van de huur had ik zelf een plaatsbeschrijving gemaakt, deze was goedgekeurd door alle partijen. Nu heeft de huurder schade aangebracht en deze nog altijd niet laten herstellen. Ik ga alvast in de opzegbrief vermelden dat hij deze moet laten herstellen.

* Is het wenselijk om een expert aan te stellen om een plaatsbeschrijving bij het einde van de huur ? Omdat er toch schade is.

Anders geef ik de huurwaarborg niet vrij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 25 sep 2007 11:49

ik kan er niet goed op antwoorden maar michien heb je antwoord met deze link,of anders kontakt opnemen met een huurdersbond die zullen u het allemaal kunnen uitleggen.

http://www.gevaco.be/nieuwsbrief.php?id=143_0_3_0

Ellen21
Topic Starter

#3 , 25 sep 2007 12:17

ik kan er niet goed op antwoorden maar michien heb je antwoord met deze link,of anders kontakt opnemen met een huurdersbond die zullen u het allemaal kunnen uitleggen.

http://www.gevaco.be/nieuwsbrief.php?id=143_0_3_0
deze tekst heeft betrekking op een contract van 9j. Ik kan er wel in terug vinden dat ik het goed moet 'betrekken' maar niet 'bewonen' ?

de huurdersbond is er voor huurders denk ik, niet voor verhuurders :wink:

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2007 15:04

Bij een huur van korte duur moet u toch niet motiveren waarom u de huurovereenkomst opzegt tegen het einde van de overeengekomen duur?

En voordien opzeggen gaat niet.

scorpioen

Ellen21
Topic Starter

#5 , 25 sep 2007 17:13

Bij een huur van korte duur moet u toch niet motiveren waarom u de huurovereenkomst opzegt tegen het einde van de overeengekomen duur?

En voordien opzeggen gaat niet.

scorpioen
ik heb ook gelezen in het contract dat men ieder moment kan opzeggen ten minste 3 maand voor einde contract. Dit kan niet meer, einde contract is november en we zijn nu al minder dan 3 maanden.

En ik dacht dat opzeggen voor eigen gebruik ten allen tijde mocht ?

dieke

#6 , 26 sep 2007 08:36

U schrijft: opzeggen voor eigen gebruik. Dat wil dan ook zeggen: zelf er gaan wonen. U suggereert dat u er eventueel gewoon uw 'adres' naar zou overbrengen maar er niet zelf gaan wonen. Dat is een misdrijf op zichzelf: u moet wonen waar u gedomicilieerd is.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 sep 2007 20:48

De huurovereenkomst van korte duur, die niet tijdig werd opgezegd, is een huurovereenkomst van negen jaar.

U kan die beëindigen met een opzeg van zes maanden.

Betrekken wil in principe wel degelijk zeggen: er effectief gaan wonen.

Zonder deskundig onderzoek is het moeilijk (bij sommige rechters bijna onmogelijk) huurschade te bewijzen.

scorpioen

Terug naar “Huren”