Na een aantal maanden zoeken heb ik eindelijk een appartement gevonden. Het appartement werd verhuurd met een EPC waarde van 130 volgens op de website van een immo kantoor. Het immo heeft me een fiche getoond met een EPC waarde van 130, ze heeft enkel het getal getoond en gezegd dat het zeer goed geissoleerd was. Op het contract staat het EPC exhter niet vermeld.
Nu het kouder wordt heb ik gemerkt dat de EPC niet geheel klopte. Ik heb de EPC opgevraagd en kreeg de EPC waarde van een appartement in hetzelfde blok. Ik heb het immo op de hoogte gebracht dat de EPC-waarde hoorde bij een ander appartement. Na contact te hebben genolen met de eigenaar stuurde deze wel de juiste fiche, maar bleek de EPC waarde bijna 4 keer zo hoog. Namelijk 475.
Ik zou dit appartement nooit gehuurd hebben moest ik op de hoogte geweest zijn van deze EPC waarde. Ik heb enkel de mail van de EPC waarde die verwisseld was.
Door de slechte isolatie zal ik veel meer stookkosten hebben en heb ik al vochtproblemen gehad ter hoogte van koudebruggen. Ik vrees dat er nog meer problemen gaan ontstaan tijdens de winter.
Is er enige mogelijkheid om hierdoor vergoeding te krijgen door bvb een lagere huurprijs of mijn opzeg eerder te kunnen doen?