#1 , 04 dec 2012 10:53
Hallo,
ik zal proberen het niet te lang te maken, en het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Al 3 jaar maakt mijn ex mij het leven zuur. We hebben een vonnis van de vrederechter. Wij zijn er 2 keer naartoe geweest.
De eerste keer is het vonnis uitgesproken dat de kinderen in de week bij hem zijn, en 1 weekend op vijf bij hem. De schoolvakanties zijn ieder de helft. De alimentatie werd vastgesteld, en de feestdagen en verjaardagen zouden alternerend verlopen.
Sinds die uitspraak houdt mijn ex zich daar echter niet aan. Zo zijn we een tweede keer bij de vrederechter beland, maar toen zijn we niet tot een akkoord gekomen. Ondertussen is hij nog eens een derde keer gaan proberen maar ze zeiden dat hij bij hen niet meer moest komen, en hij beter naar de jeugdrechtbank kon gaan. Maar dit wil hij vermijden aangezien de kosten van advocaten en dergelijke.
Ik betaal altijd mooi de alimentatie. En als hij de kids brengt en haalt (ik heb geen rijbewijs) hebben we onderling afgesproken dat ik hem 20€ betaal voor naft en moeite, mits hij ze op tijd brengt en haalt. Dit ging een tijdje goed.
Tot nu dus...
Niet vorig weekend, maar het weekend ervoor vroeg hij mij of hij ze zaterdag mocht brengen en maandagochtend mocht ophalen daar hij met de late stond. Goed, ik ben geen moeilijke, en ik snap dat. Zaterdag is hij er mooi op het afgesproken uur. Maandag was wat anders. De kinderen hun school start om half 9. En hij was pas hier om half 9! Daar de kinderen dan de dupe worden van zijn moeilijkheden om op tijd te komen zag ik niet in dat ik moest betalen. Ik heb zelf een dag verlof moeten inzetten om dit te coveren, aangezien ik om 8 uur moest starten op mijn werk.
Het voorbije weekend kwam hij vrijdag pas om half 9 opdagen, weer anderhalf uur te laat. Ook moest hij dat weekend maar 1 keer rijden, aangezien mijn vader met mij de kids is gaan afzetten op zondag. Dan zie ik ook niet in waarom ik hem nog zou moeten betalen. Zoveel te laat, en maar één keer rijden - zoals in de meeste gevallen. Daar kan hij moeilijk 20€ voor vragen!
Gisteren stuurde ik hem een sms met de mededeling dat wij ze vrijdag wel van school zouden gaan halen (daar ik dan tenminste weet dat ze op een deftig uur er zullen zijn) aangezien hij weer met de late stond. Ik wou hem en mijzelf dus een hoop moeite besparen. En ook liet ik hem in die sms weten dat kerst dit jaar bij ons zou zijn met de kinderen daar de feestdagen alternerend zijn en vorig jaar nieuwjaar bij ons was.
Smst hij terug: "eerst mijn geld".
Ik ben het beu dat hij zich nooit aan het vonnis houdt. Dit zijn maar twee weekends van de zovele dat er problemen zijn. Als iedereen zich mooi aan het vonnis houdt kan er geen ruzie zijn, noch problemen! Ik heb het gehad... Wat kan ik doen voor de toekomst?
En wat kan ik doen ivm de feestdagen? Ik zou ze echt graag met kerst bij ons hebben dit jaar...
Alvast bedankt.