Mijn ex advocaat moet een dossier overhandigen aan mijn huidige advocaat. Reeds 1 jaar mailen en smeken maar zonder gevolg.
Mijn huidige advocaat diende een klacht in tegen mijn ex advocaat bij de Stafhouder. Nu verneem ik dat mijn ex advocaat zegt het dossier in november te hebben verstuurd naar mijn nieuwe advocaat, deze heeft echter niks ontvangen. Ik vermoed dus dat mijn ex advocaat het dossier verloren heeft(?)
Dit gaat over een bedrag van 15000€. Kan ik dit bedrag eisen van mijn ex advocaat ? Hoe handelen ? Alle bewijsstukken zijn dus vermoedelijk verloren.
Als uw ex-advocaat niet in staat is het dossier over te maken, kan U ongetwijfeld en indien dit U schade toebrengt, schadevergoeding eisen voor de rechtbank van Eerste Aanleg. U zal wel de schade moeten bewijzen.
Men verwacht van een advocaat dat hij met de nodige "voorzichtigheid en omzichtigheid" zijn dossiers afhandelt zoals dat trouwens ook van een notaris wordt verwacht.
Zoals herhaaldelijk geschreven, ALTIJD kopies maken van de documenten die men overhandigt om een snelle en gemakkelijke "doorstart" te voeren.
Let op: niet alle advocaten van eenzelfde arrondissement zijn geneigd hun confraters "aan te pakken"... .
Justiceseeker