papa verandert zelf de regels

brenda87
Topic Starter

papa verandert zelf de regels

#1 , 07 dec 2012 01:47

Hey,ik heb een vraagske,ik en mijn exman hebben een co-ouderscap..tot 2 weken geleden ging het nog vrij goed,,,nu zijn de kinderen niet meer bij de papa enkel paar uurtjes per week...omdat hij zoveel moet werken ..ik moet ook werken,en moest op werk mij uurregeling aanpassen met mijn baas .omdat kinderen nu bij mij elke dag slapen en moer hun naar school brengen enzv....ze staan ingeschrijven bij de papa en hij ontvangt zelf de kindergeld waarvan de helft zou naar mij moeten storten en doet het dus niet alles is on zijn voordeel...ik moet zien dat ik er bent voor mijn kinderen en mijn baan bijna opgeven...kan het zomaar? Wat zou de jeugdrechter evan vinden? Wil zeker de kinderen bij mij ingeschrijven hebben en het aanpassen alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 07 dec 2012 09:13

Hebt u een vonnis ? Voor welke rechtbank ?
Hebt u al PV's of meldingen laten opmaken bij de politie ?
Als de situatie aanhoudt dient u alleszins iets te ondernemen, meen ik....

brenda87
Topic Starter

#3 , 07 dec 2012 14:02

in de vonnis staat week om week dus van zaterdag 12 uur tot zaterdag 12uur...hij zegt dat het niet meer gaat zo wegens zijn werk ,ben naar mijn advocate geweest en ze ging het verder regelen,,,ben aan wachten op haar brief ...in het begin hebben ze de kinderen door een misverstand bij de papa geplaats in hoop dat zijn moeder voor hun gaat zorgen terwijl het nooit het geval was..iik ben bang dat hij nu terug gaat liegen

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2012 14:08

Vanaf het ogenblik dat vader de kinderen niet komt ophalen OP het dag en uur in vonnis vermeld gaat u naar de politie en geef daar aan dat vader het vonnis niet respecteert.
Dat u dus de kinderen bij u hebt terwijl het zijn week is.
Normaal zal politie dan contact opnemen met parket.
Als u ze niet meekrijgt of hij ze niet brengt zoals in vonnis staat is dat een strafbaar feit waarvan u aangifte kan doen.

brenda87
Topic Starter

#5 , 13 jan 2013 23:22

ben nr de politie geweest en ze zeggen dat ze mij niet kunnen helpen omdat ik moet nr een advocaat ....ik sta radeloos een advokate kost zoveel en ik kom niet in aanmerking voor pro-deo....nu is het erger en erger aant worden hij heeft weer een vrouw leren kennen ze zijn 4 dagen samen en hij wil al dat ze bij hem komt wonen..ze zelf heeft 4 kinderen hij doet het enkel dat hij een babysit heeft en meer geld (kindergeld) nu zijn ze bij me en als hij zegt als die meisje bij mij komt wonen is het terug week om week ..ik vind dat het niet eerlijk is kinderen lijden onder ze vinden het niet fijn altijd andere vrouw en ik zeker niet...wat moet ik doen

Turaki

#6 , 13 jan 2013 23:37

Politie zal geen PV opmaken of andere actie ondernemen, maar u kan wel eisen dat ze de melding opmaken en u het meldingsnr meegeven. Vader doet niets strafbaars, maar zo is er wel een administratief bewijs van zijn houding. Hiermee kan u dan voor de jeugdrechter een aanpassing vragen van de regeling, waarbij de kinderen bij u komen gedomicilieerd, en hij u ook nog alimentatie moet betalen.

Dus, toch iedere keer naar de politie als hij de kinderen niet komt halen, of ze te vroeg terugbrengt (of beide). Als de agent u niet wil helpen, vraag dan desnoods een officier te spreken en leg dit uit.

Terug naar “Echtscheiding”