besten,
mijn echtgenote is begin dit jaar overleden, ik blijf over met 2 minderjarige kinderen. Wij waren gehuwd onder het stelsel gemeenschap van goederen.
Ik heb onlangs met mijn nieuwe partner een huis gekocht waarvan de akte dient verleden te worden op 18 December 2012. mijn huidige woning is echter nog niet verkocht, waardoor de vrederechter geen waardebepaling kan maken van het erfdeel van mijn kinderen.
De vrederechter vindt het niet logisch dat ik eerst een huis koop, vooraleer ik mijn woning verkoop. Het heeft echter 5 maand geduurd eer we een gepaste en betaalbare woning hebben gevonden... Moest ik mijn huis al verkocht hebben zou ik nu op straat slapen met de kinderen.
Het hypothecair krediet en overbruggingskrediet zijn reeds goedgekeurd, ik heb enkel nog een machtiging nodig van de vrederechter. Die stelt dat hij dit in 23 jaar nog niet heeft meegemaakt dat iemand eerst een woning koopt, en dan pas verkoopt, althans niet met minderjarige erfgenamen.
Heeft iemand wel ervaring met soortgelijke situatie? Wat als de vrederechter dit niet goedkeurd!! Kan ik dit aanvechten??
dank voor jullie reactie!