Hallo,
ik ben aan het scheiden van mijn ex en we komen binnenkort voor in kortgeding om voorlopige maatregelen te nemen.
Mijn ex heeft gedreigd van onze dochter mee te nemen naar zijn Noord-afrikaans land waar België geen bilaterale akkoorden mee heeft.
Bovendien heeft hij nooit voor haar gezorgd, is werkloos, heeft hier geen familie, is drugsverslaafd (hasj) en nu zeer labiel. De enige uitspraken gaan ook over de bezorgdheid dat zij als moslima moet opgroeien terwijl ik zelf Vlaamse ben en met zijn interpretatie van Islam zeker niet kan meegaan (dohcter als onderdanig, getraind om te dienen en onderwijs = ondergeschikt, ze zou zeker niet mee mogen gemengd zwemmen of bosklas of noem maar op).
hij spreekt ook geen nederlands en zou enkel in gebroken frans of arabisch kunnen communiceren met haar, talen die ze niet begrijpt of spreekt.
Over mijn eigen situatie kan ik zeggen dat ik zeker een goede opvoedingsomgeving voor onze dochter kan aanbieden. ik ben zelf hooggeschoold, stabiel en heb de financiële kant en gezondheid mee dus niets om op aan te merken. Ik zou ook dichtbij familie wonen waardoor ik een luxe positie heb als alleenstaande moeder.
Ik heb echter geen vrienden die me advies kunnen geven in dergelijke situaties dus vraag ik aan jullie: hoe leg ik dat aan de rechter uit dat ik haar maximum wil laten zien aan hem onder begeleid bezoekrecht? Dat ik haar nooit of te nimmer kan meegeven?
Ik heb een PV opgemaakt van zijn dreigementen, child focus is op de hoogte en heb een PV dat hij aan de politie toegeeft al meer dan 10 jaar hasj te gebruiken.
nu is hij in hongerstaking gegaan (hij zegt niet waarvoor) om maar aan te geven hoe labiel hij op dit moment is. (geef ik dat ook aan bij de politie? heeft dat zin? )
Hij is bijzonder manipulatief en heeft de gave van het woord.
Help mij aub om de rechtbank een goed inzicht te geven in deze situatie zodat mijn dochter aan mij wordt toegewezen. ik heb niet de intentie van haar te vervreemden van haar vader, maar in deze omstandigheden kan ik toch niet anders dan maximum begeleid bezoekrecht toe te staan!
Dank voor het advies.