Mijn man heeft binnenkort een inkomen van ongeveer 5000 euro en een firmawagen, ik heb geen inkomen of uitkering.
We hebben een week/week regeling voor de kinderen, maar ik denk niet dat dit verder belang heeft.
Voor de berekening van de alimentatie heeft hij een berekening gemaakt, waardoor ik 1150 alimentatie krijg en hij ongeveer 2300 overhoudt, maar wel met een firmawagen. Volgens hem is dit het maximum dat hij kan betalen, maar met 1150 euro kom ik niet zo ver.
Mag hij wettelijk meer uitbetalen ? Volgens onze bemiddelaar mag het een derde zijn van het bruto inkomen, dus toch 1666 euro, maar hij zegt dat dit niet klopt, en dat het een derde is van het besteedbaar inkomen..
Dan wil hij maximaal uitbetalen als onderhoudsgeld voor de kinderen, of wel 575 per kind en niks voor mij. Is dat een goeie strategie ? Op die manier zou ik geen belastingen moeten betalen op dat ontvangen geld.
Ook volgens de bemiddelaar moet die alimentatie niet veranderen, voor zover ik niet meer verdien dan een derde van zijn inkomen. Dus klopt het als ik 1500 per maand zou bijverdienen (parttime ergens), dat ik dan nog steeds recht heb op die alimentatie ? Volgens mijn vader, zou ik dat geval toch nog een 2600 overhouden, met mijn inkomen, kinderalimentatie en kinderbijslag, wat wel voldoende is om van te leven...
Zou dit een probleem zijn ? Ik wil er zoveel mogelijk voor onze kinderen zijn, dus ik zou liever wat minder uren werken, zodat ik meer tijd met de kinderen kan doorbrengen.