Ik zou graag aan wat meer informatie graken.
Het gaat over mijn broer
Hij zit momenteel al 12 dagen vast in de gevangenis.
Vorige vrijdag is hij moeten voorkomen en zijn aanhouding is verlengd met 30dagen.
Hij heeft momenteel al beroep aangetekent en komt dus binnen 15dagen terug voor.
Het is allemaal gekomen door de nacht van 15/12 op 16/12.
Er is ruzie ontstaan tussen hem en zijn vrouw het is zo uit de hand gelopen dat hij haar een slag heeft gegeven.
Heeft op een moment zijn polse willen doorsnijden ( onder invloed van drank)
Dan heeft zij de politie gebeld en hebben hem toen meegenomen naar het bureau.
Daar heeft hij een drift bui gehad.. Deur dicht gestapt en ventilator om ver gestampt
en gezegt als ze hem nu lossen dat hij haar zou gaan kapot maken voor zo ver ik weet is dat al wat er in het bureau is gebeurd.
Dan is hij s' middags bij de onderzoekrechter gebracht
en daar is hij dan nog is uitgeschoten en gezegt dat als hij na 5dage vrij komt dat hij de hem dan kapot ging maken.
(Ik weet dat dit geen positief verhaal is en dat hij de eerste 5dagen gewoon aan zen eigen lompheid te danken heeft)
Maar nu moest hij vrijdag voorkomen, ( en ondertussen heeft hij zich rusteg gedragen overal, bij de sociaal assistente geweest en zij zegt ook dat er niets mis is met hem)
Maar nu hebben ze vanuit het gerecht opgelegd dat hij een onderzoek moet krijgen of hij wel niet ontoerekeningsvatbaar is.
En dat hij nog niet bekoeld is dus werd de aanhouding verlengt.
Hoe ver kunnen ze zo iets drijven?
Het is de eerste maal dat hij word opgepakt wegens huishoudelijkgeweld.
Het is niet dat het dagelijks zo is, hoe kunnen ze dan bij die ontoerekeningsvatbaar komen.
Is dat gewoon nog een poging van het gerecht/ procureur uit om het toch nog te rekken dat hij daar moet zitten.
Of ik weet het eigenlijk zelf niet meer.
Ik had die verder aanhouding zeker en vast niet verwacht.
Daarom dus deze vraag of iemand mij misschien verder zou kunnen/willen helpen met informatie.
Vriendelijke Groeten Tasja