Hallo allemaal,
Na een 5 jarige voorbereiding zijn mijn partner en ik, samen met een vriend en zijn vrouw, vorig jaar juni de plannen om een eigen bedrijf te starten verder gaan uitwerken.
Toen we hier ongeveer 3/4 jaar mee bezig waren heb ik een merknaam bedacht en die hebben we ook gehanteerd voor de kleding die we zouden gaan importeren vanuit Azie.
In de tussentijd hadden anderen ook van onze plannen gehoord, raakten geinteresseerd en wilden graag investeren.
De merknaam heb ik op mijn eigen naam laten registreren, maar de registratiekosten zijn betaald door het bedrijf (wel nog onder de naam die de firma eerst eigenlijk zou krijgen).
Ik heb toendertijd aangegeven bereid te zijn te naam over te dragen, maar nu een ruim aantal maanden verder, inmiddels zelf niet meer werkzaam bij het bedrijf om verscheidene redenenen, wil men mij dwingen de merknaam kosteloos over te dragen. Om heel eerlijk te zijn ben ik dit absoluut niet van plan en zou dan ook graag willen weten hoe sterk ik sta indien ik het ontvangen overdrachtspapier NIET onderteken.
Men is zelf een aantal maanden geleden nalatig geweest en nu heb ik geen zin hen een goede merknaam te geven. Wat mij betreft mogen ze, voorlopig nog, de merknaam voeren maar daar is verder dan ook wel alles mee gezegd.
Graag zou ik in contact komen met per mail met een jurist aan wie ik het document kan doorsturen om er eens een grondige blik op te werpen.
Het bedrijf heeft al gedreigd met een advocaat, maar daar ben ik eigenlijk niet echt van onder de indruk, maar zou wel graag zo spoedig mogelijk van iemand vernemen wat mijn rechten zijn in dit geval.
Bij voorbaat dank,
Simone